Data: 14/03/2010
Hora: 09:00
VIII Marxa BTT de Moja
Prova organitzada pel vlub btt El Bressol i l'Ajuntament d'Olèrdola. Sortida des de la zona esportiva de Moja i recorregut de 30 kilòmetres pels parcs d'Olèrdola i El Foix. Per inscripcions, el mateix dia de la cursa, dues hores abans. El dia abans, a partir de les 5 de la tarda a la mateixa zona esportiva o bé a la pàgina web www.bttelbressol.com.
Data: 17/04/2010
Hora: 10:30
Taller de compostatge casolà a Sant Miquel d´Olèrdola
L’Ajuntament d’Olèrdola podrà satisfer les 14 sol•licituds de compostadors casolans presentades per veïns. Dissabte al matí s’ha convocat, a Sant Miquel, un taller de compostatge casolà durant el qual es lliurarà el material que es cedeix i s’explicarà el funcionament dels compostadors.Serà al local social Rossend Montané, a partir de les 10:30.
Data: 18/04/2010
Hora: Matí
12a Trobada de Gegants d´Escola de Catalunya a Moja
Si el temps no ho impedeix, la celebració aquest diumenge a Moja de la 12a Trobada de Gegants d’Escola de Catalunya ja té garantit l’èxit de participació. Les inscripcions s’han tancat amb la confirmació de 21 colles de gegants participants i una assistència estimada de 800 persones pertanyents a les agrupacions convidades. Unes dades de participació tan elevades mai s’havien assolit en les 11 trobades fetes fis ara. Els registres són encara més destacables si tenim present que fins aquest 2010 la Trobada de Gegants d’Escola de Catalunya només s’havia fet en ciutats com Barcelona, Tarragona o Mataró. La Trobada l’organitzen els geganters de Moja i l’Escola Circell, amb el suport de l’Ajuntament d’Olèrdola, i representa una lluïda celebració del 10è aniversari dels gegantons de l’escola Circell de Moja, Romaní i Farigola. Entre les 21 colles participants, hi ha gegants d’escoles de Barcelona, de Barberà del Vallès, de Badia del Vallès, del Prat de Llobregat, Tarragona, Rubí, Badalona, Vilassar i Viladecavalls. També hi participarà l’Agrupació de Geganters de Catalunya, els gegants amfitrions de l’escola Circell i, com a curiositat, també hi ha confirmada l’assistència d’una parella de gegants d’una escola de Leganés, de Madrid. El programa de la Trobada s’inicia a les 9 del matí, amb la plantada dels gegants davant de l’escola. A les 9:30 hi haurà un esmorzar popular al pati de l’escola per als membres de les colles participants. Al gimnàs de l’escola, durant el matí, es podrà veure l’exposició de dibuixos fets pels alumnes de l’escola per a elaborar el cartell que anuncia la Trobada. Els alumnes del taller d’audiovisuals de cicle inicial també han elaborat un vídeo sobre els gegants, l’escola i el municipi que s’anirà projectat durant tot el matí. Entre les 10 i les 11:45, hi haurà tallers de manualitats i jocs. Amb sortida des de l’escola, a les 12 del migdia començarà la cercavila, que finalitzarà a la plaça de l’Església. Allà es farà la presentació dels gegants participants i s’ha previst que cada colla faci un ball de lluïment. En acabar, serà el moment dels parlaments de les autoritats, incloent el de l’alcalde d’Olèrdola, Josep Tort, i del lliurament del record de la Trobada, una peça única i original de ceràmica per a cada agrupació que ha estat elaborada per l’escola Circell.
Olèrdola, 12 d’abril de 2010
Data: 24/04/2010
Hora: 22:00
Sopar de Sant Jordi a Moja
El Grup de Joves de Moja organitza la primera edició del Sopar de San Jordi, que enguany s'han programat al Casal d'Avis.
Data: 24/04/2010
Hora: Tot el dia
Primera Festa de les Famílies de l´escola Circell de Moja
Aquest dissabte 24 d’abril l’AMPA de l’escola Circell de Moja organitza la primera Festa de les Famílies. A partir de dos quarts d’11 del matí, davant de l’escola, es farà la proposta “Tradijocs”, que permet redescobrir l’encant i la diversió que ofereixen els jocs i les joguines tradicionals i populars. A les 2 del migdia, es farà el dinar popular de la jornada, amb una fideuà feta al moment. Per la tarda, a partir de dos quarts de 5, s’ha programat un taller de pràctica lliure de malabars i a les 6, per acabar, es procedirà a fer una enlairada de globus amb els missatges que hagin escrit les famílies.
Data: 01/05/2010
Hora: Tot el dia
Festa de primavera a Can Trabal
VI Festa de la Primavera de Can Trabal 1 de Maig de 2010
12h. Missa Rociera "amb el coro rociero de la casa de Andalucía de l'Alt Penedès"
14:30h. Paella Popular
17h. Animació per a tothom "a càrrec de Jaume Barri"
18h. Berenar Popular
i tot seguit actuació del grup de country "S.M.S. country club"
Data: 05/05/2010
Hora: 17:30
Xerrada al Casal d´Avis de Moja sobre la seguretat dels aliments a la llar.
Aquest dimecres s’ha programat al Casal d’Avis de Moja una xerrada sobre la seguretat dels aliments a la llar. Es farà a dos quarts de 6 de la tarda i la realitzarà l’entitat MENJASA. Aquesta mateixa xerrada es farà al Casal d’Avis de Sant Pere Molanta el dia 2 de juny.
Data: 06/05/2010
Hora: 19:30
Xerrada informativa sobre el Casal d´Estiu, al Centre Cívic Gatzara de Sant Pere Molanta
El proper dia 10 de maig s’obren les inscripcions per participar al Casal d’Estiu d’Olèrdola. Aquest dijous 6 de maig s’ha convocat una reunió informativa al Centre Cívic Gatzara de Sant Pere Molanta, a dos quarts de vuit del vespre. Una de les novetats que s’introdueixen al Casal és que el servei de transport també arribarà a Can Trabal
Data: 23/05/2010
Hora: 09:00
Caminada a la Font de Fontanilles
La Societat La Lleialtat de Sant Miquel organitza per aquest diumenge una caminada a la Font de Fontanilles. Se sortirà a les 9 del matí, des del local Rossend Montané, amb el propòsit de netejar i recuperar l’entorn de la font.
Data: 23/05/2010
Hora: 11:00
11a Cursa Muntanya Castell d´Olèrdola
Després de 5 anys sense fer-se, aquest diumenge 23 de maig es torna a celebrar la cursa de muntanya castell d’Olèrdola. Aquesta cursa atlètica arriba a la seva 11a edició amb l’ànim de convertir-se de nou en una de les proves més destacades del calendari català de l’especialitat, tal i com havia succeït en les 10 curses anteriors disputades. La prova l’organitza l’Ajuntament d’Olèrdola, conjuntament amb el Club BTT El Bressol, que va decidir assumir el compromís de recuperar aquesta emblemàtica competició i va acceptar encarregar-se de la gestió tècnica de la prova. L’entitat posa així al servei d’aquesta cursa a peu el bagatge acumulat en les marxes BTT de Moja que organitza. L’organització també compta amb la implicació d’alguns dels fundadors de la cursa, com Josep Amell. La cursa començarà a les 9 del matí , amb sortida i arribada des de la zona esportiva de Moja. El recorregut és de 10 quilòmetres i transcorre pel Parc d’Olèrdola. Les inscripcions es poden fer a través del web www.bttelbressol.com. El preu és de 10 euros si el pagament es fa de forma anticipada o bé de 13 euros si es fa el mateix dia de la cursa. A l’arribada els participants rebran diploma amb el seu nom i temps realitzat, la seva posició general i la de categoria, més una samarreta tècnica, beguda i entrepà. S’han fixat 10 categories, amb trofeus als tres primers classificats de cadascuna. El Club BTT el Bressol ha mobilitzat a desenes de voluntaris per a garantir que la recuperació de la cursa de muntanya sigui un èxit.
Data: 28/05/2010
Hora: 21:30
Sopar d´ex-regidors i regidors
21:30h XVIII Sopar d’ex-regidors i regidors, a un restaurant del municipi.
Data: 29/05/2010
Hora: Tot el dia
XXX Trobada d´Olèrdola
Al conjunt històric d'Olèrdola
8h - 11h Globus aerostàtic de vol captiu 10h Demostracions de Judo, gimnàstica rítmica i d’aeròbic, a càrrec de les entitats esportives del municipi. 10:30h Inscripcions al 1r Torneig popular de petanca 10h - 11:30h 1r accés a l’Acampada 11:30h 1r Torneig popular de petanca 12:30h Acte commemoratiu XXXa Trobada Seguidament, Concert vermut, amb Paton Soler, Cançons tradicionals dels Països Catalans. 17h 2n accés a l’Acampada 17:30h Fem paper! Taller d’elaboració de paper 17h - 20h Inflables infantils 18:30h Xocolatada popular 20h Inauguració Exposició fotogràfica, Una mirada a través del temps. 20:30h Botifarrada popular 22:30h Ball amb Alex&Group (Coca i cava a la mitja part) 00:30h - 03h Sessió de DJ
Data: 30/05/2010
Hora: Tot el dia
XXX Trobada d´Olèrdola
Al conjunt d'Olèrdola
8h Tronada als nuclis del municipi A partir de les 8h Esmorzar popular 10h - 13h Exhibició de l’escola de puntaires d’Olèrdola 11h Concurs de dibuix infantil 11:30h Santa Missa a l’Església romànica de St. Miquel d’Olèrdola 12h Sardanes amb la Cobla Contemporània 13:30h Exhibició dels balls folklòrics del municipi Seguidament, Lliurament del Premi Rossend Montané 14:30h XXII Paella popular 16:30h Lliurament dels Premis de dibuix infantil Seguidament, Animadors infantils pels més menuts A partir de les 17h Tirolina i Campionat d’escalada de caixes Guerra d’aigua (porteu banyador!) I per acabar, Traca fi de festa
Data: 04/06/2010
Hora: Tot el dia
14a edició Firamercat Sant Pere Molanta
14A EDICIÓ Fira d’Antiguitats, artesania, col·leccionisme i articles de segona mà firamercat programa d’actes diumenge 4 de juliol de 2010 A les 9 del matí, al carrer Milà i Fontanals Inici del 14è Firamercat d’antiguitats, brocanters, artesania. col·leccionisme i objectes de segona mà La primera fira a l’aire lliure del Penedès, plena d’activitats molt diverses durant tot el dia. És una fira casolana amb un caire festiu, lúdic i cultural, que acull tot tipus de visitants grans i petits, tots hi poden trobar el seu encant per no avorrir-se ni un moment. De les 9 a les 11 del matí, a la plaça Bosquina Esmorzar de brasa Preu simbòlic 2 € A la mateixa hora, al Centre Cívic Gatzara 11a Trobada d’intercanvi de plaques de cava Ho organitzen: Josep Baltà i Maria Carrascosa De 10 del matí a 2 del migdia, a la Plaça Bosquina Demostració de puntes de coixí A carrec de l’Escola de Puntaires d’Olèrdola A 2/4 de dotze del migdia, a l’església Missa de Sant Pere A les 12 del migdia, al carrer Milà i Fontanals Balls en grup A carrec de Mary i les seves noies A la 1 del migdia, al carrer Milà i Fontanals Taller exhibició de country A carrec de SMS Country Club A 2/4 de 3 de la tarda, a la plaça Bosquina Paella Per a tots els expositors A les 5 de la tarda Tornem-hi A les 5 de la tarda, a la plaça Bosquina Concurs de munyir cabres Patrocinat pel Ton Torner Paz de Sant Pere Molanta És un concurs divertit i per a totes les edats, que consisteix en munyir una cabra i aconseguir el màxim de llet possible en el temps més reduït A continuació, Xocolatada popular A les 6 de la tarda, al carrer Milà i Fontanals Espectacle infantil “Va de circ” A carrec de la fabulosa Marta A les 7 de la tarda, al carrer Milà i Fontanals Subhasta d’antiguitats i objectes vells I per a finalitzar Ball de batucada a càrrec del Grup de Batuca d’Olivella ... durant tot el dia Col·laboradors 11a Degustació de caves i vins del Penedès Subirats El Pla del Penedès El Vendrell Sant Sadurní Sant Sadurní Subirats Olèrdola Torrelavit Avinyonet del Penedès Olèrdola Vilafranca del Penedès Olèrdola Olèrdola · Demostracions artesanes · Passejades amb poni ... durant tot el dia · 11a Degustació de caves i vins del Penedès · Exposició cotxes clàssics anys 60 Tel. 93 890 11 61 - Fax 93 817 27 31 Plaça Major, 6 - MOJA Durant tot el dia es podran degustar una gran varietat de caves i vins de la DO Penedès. Cada degustació comprèn 2 tasts de qualsevol dels vins o caves participants, una copa d’obsequi i un platet d’embotits artesans per gentilesa de Josep M. Mitjans de Moja. Amb la col·laboració de AJUNTAMENT D’OLÈRDOLA .durant tot el dia · Demostració d’aerografia de Joan Gutierrez Moral · Servei de bar
Data: 05/06/2010
Hora: matí
Festa de l´Esport
Des de les 10 i fins les dues del migdia hi haurà habilitat un circuit de BTT a la zona esportiva de Moja, sota l'organització del Club BTT El Bressol. Les escoles esportives municipals d’Olèrdola organitzen partits de balontiro a la pista poliesportiva, partits de bàsquet i també assumeixen l’organització d’una cursa d’orientació, de 12 a dues del migdia. Al camp de futbol 7 de Moja s’han programat partits de categoria prebenjamí i benjamí i al gimnàs de l’escola Circell exhibicions d’aeròbic i rítmica
Data: 05/06/2010
Hora: tarda-nit
III Trobada Popular de Sant Pere Molanta
Dissabte 5 18h CAMINADA Recorregut per camins del poble conduit per Jaume Ventura Sortida davant el Casal Molantenc 21h SOPAR PICNIC Hi haurà taules i cadires i cadascú es porta el seu sopar A la plaça de l’escola 22:30h BALL A LA FRESCA Música per a tots els gustos
Data: 06/06/2010
Hora: tot el dia
III Trobada Popular de Sant Pere Molanta
Diumenge 6 10h XOCOLATADA Amb la col·laboració de Xocolates Simon i Fleca Fontanals A la plaça de l’escola 11h TALLER DE FANG Dirigit per Angels Viñals, en dues tècniques diferents (plana i xurro) A la plaça de l’escola 11:30h ACTUACIÓ DE BALLS FOLKLÒRICS DE SANT PERE i a continuació EL GRUP DE GRALLERS “A CONTRATEMPS” A la plaça 14h III PAELLA POPULAR Venta de tiquets als establiments del poble fins al 3 de juny. Places limitades. Preu popular: 5 € Inclou l’arròs, pa, vi, aigua i postres. A la venta hi haurà cava fresc A la plaça de l’escola 17h TARDA DE JOCS A la plaça 20h TRACA DE FI DE FESTA AGRAIMENTS: Societat Principal-Unió, Grup de Carnaval, Colla de Gegants, Capgrossos, Timbalers, Grallers, Comissió Firamercat i Ajuntament d’Olèrdola Organitza: Associació de veïns i entitats de Sant Pere Molanta
Data: 12/06/2010
Hora: 19:00
Festival En Veu Alta a Can Torres
Excentricitats Dissabte 12 de juny, a les 19h Al barri de can Torres. Olèrdola (per l’eix Rossend Montaner)
Has anat a comprar mai en uns grans magatzems on tu mateix et muntes els mobles que compres? No? Doncs espavila, tots hem de ser iguals, que ho sàpigues. Ell, un home qualsevol necessitava una cuina i de cop i volta, cau a les urpes de la globalització. Per què? Què havia passat? IKEA ens ajuda?
Fins ara el més important que he après fent aquest ofici és això: Un contacontes que s’asseia a les escales de la catedral de Tarragona des de feia molt de temps, narrant cada dia les seves històries, cada vegada tenia menys públic al voltant seu a causa d’altres entreteniments que encaterinaven més a la gent. Un dia ja no tenia ningú als seus peus i una nena que passava per allí li va demanar perquè continuava explicant històries si ja ningú no l’escoltava. L’home va respondre: -Abans narrava per canviar el món, ara ho faig perquè el món no em canviï a mi. La resta és fum de rondalla.
Narrador: Agustí Farré
Col·labora: Ajuntament d’Olèrdola, Associació de Veïns del barri de can Torres i la Rectoria
Data: 19/06/2010
Hora: tarda-nit
Romería del Rocío 2010
L’activitat s’inicia dissabte 19, a les 6 de la tarda, amb la sortida de la “romería” des de l’entrada de Daltmar fins a la finca municipal de La Muntanyeta. A meitat del camí hi haurà un pica pica per a tothom. La imatge de la verge anirà escortada per la Hermandad de Antiguos Caballeros Legionarios de Barcelona. Un cop s’acampi a La Muntanyeta, es preveu que a dos quarts de 10 de la nit comenci la festa de la romería, inaugurada amb un parlament de l’alcalde, Josep Tort. Aquest any el cartell d’actuacions del festival inclou Julio Madrid, Tijeritas, Zambrita, May Flores i el guitarrista Ángel Núñez.
Data: 20/06/2010
Hora: 12:00 h
Romería del Rocío 2010
A La Muntanyeta, a les 12 del migdia, s’ha programat una missa rociera, cantada pel Coro Rociero Aire de las Marismas dels Monjos. Seguidament se servirà una paella popular. Els tiquets es podran comprar a la mateixa romería, al preu de 4 euros. Caldrà portar-se els coberts.
Data: 04/07/2010
Hora: 11:00
Reaparició del Drac de Moja, presentació dels vestits de Llucifer i de la Diablesa, nous ritmes de timbal i pàgina web dels Diables de Moja
Aquest diumenge hi ha una cita destacable dins de la commemoració del 30è aniversari de la fundació dels Diables de Moja. A partir de les 11 del matí, a la plaça de l’Església, s’ha programat un acte ben atapeït de novetats. Sens dubte, la més subratllable és la presentació de la nova colla de portadors del Drac de Moja, que permetrà que la peça torni a ballar després de 2 anys d’absència. El Drac passa a dependre dels Diables i un grup d’una vintena de persones ha assumit el compromís de garantir fer-lo ballar. Aquestes darreres setmanes, aquest grup sorgit de la iniciativa dels Daibles, s’ha fet càrrec de la neteja i de la reparació de la peça. Una altra de les novetats que preparen per diumenge els Diables és la presentació dels vestits de Llucifer i de la Diablesa. El propòsit és el de donar a aquestes dues figures un protagonisme diferenciat de la resta del grup. Diumenge, les novetats continuaran amb la presentació dels nous ritmes que han elaborat el components de la secció de tabalers dels Diables. També es preveu fer la presentació d’una completa pàgina web de la colla, amb demostracions que es preveuen fer a l’interior del local del Casal d’Avis. La seva adreça a Internet és diablesdemoja.net, però no estarà operativa fins el mateix diumenge.
Data: 04/07/2010
Hora: Tot el dia
14a edició Firamercat Sant Pere Molanta
14A EDICIÓ Fira d’Antiguitats, artesania, col·leccionisme i articles de segona mà firamercat programa d’actes diumenge 4 de juliol de 2010 A les 9 del matí, al carrer Milà i Fontanals Inici del 14è Firamercat d’antiguitats, brocanters, artesania. col·leccionisme i objectes de segona mà La primera fira a l’aire lliure del Penedès, plena d’activitats molt diverses durant tot el dia. És una fira casolana amb un caire festiu, lúdic i cultural, que acull tot tipus de visitants grans i petits, tots hi poden trobar el seu encant per no avorrir-se ni un moment. De les 9 a les 11 del matí, a la plaça Bosquina Esmorzar de brasa Preu simbòlic 2 € A la mateixa hora, al Centre Cívic Gatzara 11a Trobada d’intercanvi de plaques de cava Ho organitzen: Josep Baltà i Maria Carrascosa De 10 del matí a 2 del migdia, a la Plaça Bosquina Demostració de puntes de coixí A carrec de l’Escola de Puntaires d’Olèrdola A 2/4 de dotze del migdia, a l’església Missa de Sant Pere A les 12 del migdia, al carrer Milà i Fontanals Balls en grup A carrec de Mary i les seves noies A 2/4 d’1 del migdia, al carrer Milà i Fontanals actuació de Coyote Dax A continuació signarà CD’s del seu nou treball A la 1 del migdia, al carrer Milà i Fontanals Taller exhibició de country A carrec de SMS Country Club A 2/4 de 3 de la tarda, a la plaça Bosquina Paella Per a tots els expositors A les 5 de la tarda Tornem-hi A les 5 de la tarda, a la plaça Bosquina Concurs de munyir cabres Patrocinat pel Ton Torner Paz de Sant Pere Molanta És un concurs divertit i per a totes les edats, que consisteix en munyir una cabra i aconseguir el màxim de llet possible en el temps més reduït A continuació, Xocolatada popular A les 6 de la tarda, al carrer Milà i Fontanals Espectacle infantil “Va de circ” A carrec de la fabulosa Marta A les 7 de la tarda, al carrer Milà i Fontanals Subhasta d’antiguitats i objectes vells I per a finalitzar Ball de batucada a càrrec del Grup de Batuca d’Olivella ... durant tot el dia Col·laboradors 11a Degustació de caves i vins del Penedès Subirats El Pla del Penedès El Vendrell Sant Sadurní Sant Sadurní Subirats Olèrdola Torrelavit Avinyonet del Penedès Olèrdola Vilafranca del Penedès Olèrdola Olèrdola · Demostracions artesanes · Passejades amb poni ... durant tot el dia · 11a Degustació de caves i vins del Penedès · Exposició cotxes clàssics anys 60 Tel. 93 890 11 61 - Fax 93 817 27 31 Plaça Major, 6 - MOJA Durant tot el dia es podran degustar una gran varietat de caves i vins de la DO Penedès. Cada degustació comprèn 2 tasts de qualsevol dels vins o caves participants, una copa d’obsequi i un platet d’embotits artesans per gentilesa de Josep M. Mitjans de Moja. Amb la col·laboració de AJUNTAMENT D’OLÈRDOLA .durant tot el dia · Demostració d’aerografia de Joan Gutierrez Moral · Servei de bar
Data: 09/07/2010
Hora: 22:00
Correfoc 30è aniversari Diables de Moja
Data: 09/07/2010
Hora: 22:00
Festa plaça Ametller de Moja
Xerrada a la fresca amb crispetes i sangria
Data: 10/07/2010
Hora: 21:00
Caminada nocturna pel Parc d´Olèrdola
Un juliol més arriben a Olèrdola les rutes nocturnes. El propers dissabtes 10 i 24 de juliol s’han organitzat dues úniques caminades nocturnes a l’entorn natural del Parc d’Olèrdola. Es tracta d’una ruta a peu guiada d’unes 2 hores i mitja de durada que s’inicia i finalitza al Conjunt Monumental d’Olèrdola.
Amb aquesta activitat lúdica i cultural adreçada a tots els públics es pretén descobrir la muntanya d’Olèrdola de nit i conèixer diferents aspectes històrics i naturals d’aquest territori històric. Durant la ruta aprendrem a veure més enllà de les ombres, a sentir sorolls que no es poden escoltar de dia, a percebre noves olors, notarem com els nostres sentits es fan més sensibles... Haurem d’anar en compte perquè en qualsevol racó del recorregut apareixeran alguns dels personatges històrics que només cobren vida aquestes dues nits per interactuar amb els visitants.
Aquesta proposta s’emmarca dins del projecte de dinamització de l’espai natural protegit d’Olèrdola que porten a terme el Servei de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, el Museu d’Arqueologia de Catalunya – Olèrdola, l’Ajuntament d’Olèrdola i l’Ajuntament de Canyelles.
El lloc de trobada i d’inici és al Conjunt Monumental d’Olèrdola a les 21 hores. És imprescindible portar calçat adequat per caminar i aigua. Cal fer reserva prèvia a TRÍADE (serveis culturals), tel: 93 817 2868 o bé triadecultural@telefonica.net
El preu de l’activitat pels adults és de 6 €, pels infants de 5-12 anys és de 5 € i de 5,40 € pels majors de 65 anys i membres del Cercle d’Amics dels Parcs Naturals
Data: 10/07/2010
Hora: 22:00
Projecció d´"Avatar" a la sala de la Societat de Sant Pere Molanta
Data: 10/07/2010
Hora: vespre-nit
Festa plaça Ametller de Moja
Sopar i ball
Data: 11/07/2010
Hora: 9:30-13:30
12a Trobada d´intercanvi de plaques de cava a Moja
Instal.lacions de Cavas Hill. Amb ampolla brut nature amb placa de tirada limitada; placa commemorativa, regals i sorteig de productes. Hi haurà servei de bar.
Data: 20/07/2010
Hora: 18:30
Festa Major de Moja
DIMARTS 20
A les 18,30 hores Exhibició de GIMNÀSTICA i JUDO a càrrec del Club Rítmica Olèrdola, del Club Aeròbic Olèrdola i del Club Judo Olèrdola. Tot seguit, pica pica per la mainada. Organitza: Grup de Joves de Moja
Data: 21/07/2010
Hora: tarda-nit
Festa Major de Moja
DIMECRES 21
19.00 h Al Camp dels 3 Pins de Moja PARTIT DE SOLTERES contra CASADES 20.00 h Al mateix camp de futbol PARTIT DE SOLTERS contra CASATS. Organitza: Diables de Moja i A.E Moja.
22h A la plaça Pau Casals, CINEMA A LA FRESCA, amb la pel•lícula ESTE MUERTO ESTA MUY VIVO. Apte per a tots els públics.
Data: 22/07/2010
Hora: tarda-nit
Festa Major de Moja
DIJOUS 22
19 h A la plaça de l’Església inici de la CAPTA a càrrec dels DIABLES DE MOJA que recorreran tots els carrers del poble.
21.30 h Al pati de l’Església Sant Esteve CONCERT DE JAZZ amb el grup JAZZTIRA
En acabar, a la plaça de l’Església ressopó per a tots els assistents.
Data: 23/07/2010
Hora: tarda-nit
Festa Major de Moja
DIVENDRES 23
17 h Al Casal dels Avis, inauguració de l’EXPOSICIÓ DE MANUALITATS I FOTOGRAFIES.
22h PREGÓ a càrrec de Pere Anton Ametller i Gutierrez al pati de l’Església Sant Esteve.
Acte seguit, a la Rambla Catalunya, CASTELL DE FOCS per part de la Pirotècnia Igual.
A continuació, FESTA DEL FOC. Sortida des de la Rambla Catalunya fins arribar a la Plaça de l’Església, on es llegiran els VERSOS DIABÒLICS.
En acabar, a la pista poliesportiva CONCERT JOVE amb els grups LA LOCA HISTÈRIA i DEE RAY. Col.labora: Grup de Joves de Moja.
Data: 24/07/2010
Hora: 21:00
Caminada nocturna pel Parc d´Olèrdola
Un juliol més arriben a Olèrdola les rutes nocturnes. Els dissabtes 10 i 24 de juliol s’han organitzat dues úniques caminades nocturnes a l’entorn natural del Parc d’Olèrdola. Es tracta d’una ruta a peu guiada d’unes 2 hores i mitja de durada que s’inicia i finalitza al Conjunt Monumental d’Olèrdola.
Amb aquesta activitat lúdica i cultural adreçada a tots els públics es pretén descobrir la muntanya d’Olèrdola de nit i conèixer diferents aspectes històrics i naturals d’aquest territori històric. Durant la ruta aprendrem a veure més enllà de les ombres, a sentir sorolls que no es poden escoltar de dia, a percebre noves olors, notarem com els nostres sentits es fan més sensibles... Haurem d’anar en compte perquè en qualsevol racó del recorregut apareixeran alguns dels personatges històrics que només cobren vida aquestes dues nits per interactuar amb els visitants.
Aquesta proposta s’emmarca dins del projecte de dinamització de l’espai natural protegit d’Olèrdola que porten a terme el Servei de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, el Museu d’Arqueologia de Catalunya – Olèrdola, l’Ajuntament d’Olèrdola i l’Ajuntament de Canyelles.
El lloc de trobada i d’inici és al Conjunt Monumental d’Olèrdola a les 21 hores. És imprescindible portar calçat adequat per caminar i aigua. Cal fer reserva prèvia a TRÍADE (serveis culturals), tel: 93 817 2868 o bé triadecultural@telefonica.net
El preu de l’activitat pels adults és de 6 €, pels infants de 5-12 anys és de 5 € i de 5,40 € pels majors de 65 anys i membres del Cercle d’Amics dels Parcs Naturals
Data: 24/07/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major de Moja
DISSABTE 24
9 h ESMORZAR DELS 2 EUROS al Celler Cooperatiu de Moja. Organitza: Grup Gastronòmic 3 Pins.
10 h Davant del Celler Cooperatiu TOT MAINADA amb TALLERS INFANTILS i INFABLES.
12 h TIMBARADA. Sortida de la Plaça de l’Església, recorregut pels carrers del poble. Organitza. Grup de Diables de Moja.
18 h Al camp dels 3 Pins de Moja PARTIT DE FUTBOL: A.E. Moja – a determinar.
20 h Davant de l’Església, CERCAVILA amb els diables petits, diables grans i drac de Moja, el ball de bastons El Toc d’Olèrdola, els cercolets, les panderetes, els cap grossos, els gegants i gegantons de Moja acompanyants dels seus grallers. I com a colla convidada el bastoners de Vilafranca del Penedès.
Recorregut: Plaça de l’Església, c/ Sant Jaume, c/ Germandat, c/ Migdia, c/ Sant Jordi, c/ Carrerada, c/ Sant Joan, c/ Francesc Macià, c/ Antoni Gaudi, c/ Llarg, c/ Santa Maria, c/ Lluis Companys i Plaça de l’Església.
24 h a la plaça Pau Casals, BALL DE NIT amb l’Orquestra ANÒNIMA. A la mitja part dolços.
Data: 25/07/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major de Moja
DIUMENGE 25
7,30h Matinades i TOC DE GRALLA pels diferents carrers del poble.
De 10 a 21 h IV FIRA d’Artesans i Artistes, a la Rambla Catalunya.
12.30 h REPIC DE CAMPANES
13 h MISSA SOLEMNE en honor a l’apòstol Sant Jaume amb les tradicionals ofrenes i CANT DELS GOIGS.
En acabar, a la plaça de l’Església VERMUT POPULAR
18 h Al gimnàs del CEIP Circell, CINEMA INFANTIL amb la pel•lícula UP.
19.30 h A la Rambla Pau Casals, HAVANERES amb el grup Veles i Vents. Amenitzat amb Ron cremat.
En acabar, TRACA fi de festa.
* Exposició de manualitats al casal dels avis. Oberta els dies 23 i 24 de 17 a 20 h i el dia 25 de 12 a 15h.
* Punt d’informació A.E Moja on el podeu trobar: Dimecres 21 a les 20:00 al Camp dels 3 Pins de Moja; Dijous 22 a les 21:30 a la Plaça de l’Església; Dissabte 24 a les 12:00 a la Plaça. de l’Església i a les 18:00 al Camp 3 Pins de Moja; Diumenge 25 a les 16:30 a la Rbla. Catalunya i a les 19:30 a la Plça. Pau casals. “ ¡¡JA ESTEM A PRIMERA, VINE A CELEBRAR-HO AMB UNA COPA DE CAVA!!”
* A més, si vols col•laborar de manera desinteressada en la nostra Festa Major, la GUARDIOLA t’estarà esperant a les nostres barres.
Data: 05/08/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major de Daltmar
Dijous, 5 d’agost
A les 11:00-Traca de Festa Major A les 11:30-Campionats de llançament de pesos, ping-pong i carabina A les 17:30-Ofrena floral a la verge de les Neus, amb refrigeri per a tothom en arribar. A les 23:00-Super Bingo per a tots els públics.
Data: 06/08/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major de Daltmar
Divendres 6 d’agost
A les 12:00-Xeringada. A les 13:30-Vermut popular. A les 17:30 Gimcana. A les 22:00-Sopar popular. A les 23:00-Música en directe amb Flamenco por Derecho, Take Away i Acabamos de llegar.
Data: 07/08/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major de Daltmar
Dissabte 7 d’agost
A les 11:30-Canó d’escuma A les 17:00-Festa infantil amb pallassos i xocolatada. A les 22:30- OP “Operación Playback”, discoteca i empalmada
Data: 07/08/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major Can Trabal
Festa major Can Trabal 7-8 d’agost 2010
Dissabte 7 d’agost
10:00 Hores
Cursa Popular
11:00 Hores
Cursa de bicicletes.
12:00 hores
Santa Missa
Organitza: Germandat Nostra senyora de Fàtima de Can Trabal.
14:00 Hores
Botifarrada popular
( Tiquets a 2 €, límit de 400 racions.)
Festival Infantil
17:00 hores jocs i activitats infantils.
18:30 hores Xocolatada Popular
Col•labora: Perruqueria Elisabet
19:00 hores Animació Infantil Amb el grup “ Cavall de Cartró”
Col•labora: Àrea de Cultura.
17:00 hores Campionat de petanca.
Col•labora: Toldos Monflorit.
21.30 hores Cercavila amb…
Els balls folklòrics de Sant Pere Molanta.
23:30 hores Espectacle pirotècnic.
00:00 hores Ball de nit amb l’orquestra “ Sound – 4”
A la mitja part actuació de “Coyote Dax”
Data: 08/08/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major Can Trabal
Diumenge 8 d’agost
11:00 hores Parc d’inflables, a la porta del local social.
12:30 hores festa de l’escuma
13:30 hores vermut popular
Col•labora: Construcciones Mariano. 17:00 hores Tallers infantils Jocs per a tothom Exhibició de Pocket Bikes
19:00 hores Partit de futbol.
“ Can Trabal Oest Vs. Can Trabal Est “
23:00 hores Animació i Música al recinte de la piscina
Nota: l’organització es reserva la possibilitat d’anul•lar els espectacles de foc en cas de la denegació dels permisos corresponents.
Organitza: Col•labora:
Àrea de cultura Ajuntament d’ Olèrdola.
Data: 08/08/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major de Daltmar
Diumenge 8 d’agost
A les 10:00-Trobada d’intercanvi de plaques de cava A les 12:30-Festa de l’aigua A les 18:00-Futbol, categories pre-benjamins i alevins A les 21:30-Sopar Popular amb pa amb tomàquet i embotits A les 23:30-Ball del fanalet, amb Gonzalo.
Data: 08/08/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major de Moja
Diumenge 8 d’agost
A les 10:00-Trobada d’intercanvi de plaques de cava A les 12:30-Festa de l’aigua A les 18:00-Futbol, categories pre-benjamins i alevins A les 21:30-Sopar Popular amb pa amb tomàquet i embotits A les 23:30-Ball del fanalet, amb Gonzalo.
Data: 09/08/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major de Daltmar
Dilluns 9 d’agost
A les 11:30 Concurs de truites A les 17:30-Inflables, ludoteca i circuit vial A les 23:00-Concurs de karaoke.
Data: 12/08/2010
Hora: nit
Festa Major de Sant Pere Molanta
DIJOUS 12 D’AGOST 22.30h Pregó de Festa Major, a la Sala 23.45h Castell de focs, a Vila Maimona 00.15h Cinema a la fresca, a la Pista
Data: 13/08/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major de Sant Pere Molanta
DIVENDRES 13 D’AGOST 10.30h Inscripcions al Campionat de Tennis Taula, a la sala 11h Campionat de Tennis Taula, a la sala 11h Inauguració exposició Puntaires d’Olèrdola, a la sala (primera planta) 19h Exhibició de rítmica, a la Pista 20h Rua de Batucada, pels carrers de Sant Pere 00h Empalmada amb la Banda del Coche Rojo, a la pista
Data: 14/08/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major de Sant Pere Molanta
DISSABTE 14 D’AGOST 7h Matinades, pels carrers de Sant Pere A continuació, Botifarrada popular, a la Plaça Bosquina 18h Triangular de festa major – Trofeu Memorial Jordi Petit 20h Ball de tarda, amb l’Orquestra OEM, a la pista 22h Correfoc 00h Gran Ball de nit, amb l’Orquestra OEM, a la pista
Data: 15/08/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major de Sant Pere Molanta
DIUMENGE 15 D’AGOST 10.00h Inscripcions pel campionat de truc 10.30h Campionat de truc 12 a 13h Recepció pel concurs de truites 11.30h Missa 13h V Concurs de truites A continuació, Concert Vermut 15.30h Inscripcions per la Cursa de Poket Bikes “VI Memorial Ferran Badia” i inici de la cursa infantil (fins a 14 anys). A continuació Cursa de Poket Bikes “VI Memorial Ferran Badia” 18.30h Cercavila de balls folclòrics En acabar, Actuació a la pista 20.30h Classe de BATUKA 23h Ball de vetlla
Data: 16/08/2010
Hora: Tot el dia
Festa Major de Sant Pere Molanta
DILLUNS 16 D’AGOST 10h Inscripcions pel IX Campionat de dards (local), a la Sala 10.30h Campionat de dards, a la Sala 11.30h Missa en honor a Sant Roc, amb l’actuació de l’Schola Gregoriana de Vilafranca 13h Festa de l’escuma, a la Pista 17h Campionat de PlayStation3 19h Espectacle infantil, a la Pista A continuació, Xocolatada 20.30h Partit de solters contra casats En acabar, Traca fi de festa
Data: 21/08/2010
Hora: 17:00
Copa Olèrdola de futbol
Aquest cap de setmana es juga la 23a edició de la Copa Olèrdola de futbol, la competició de referència en la pretemporada del futbol penedesenc que organitzen de forma rotativa els tres equips de futbol del municipi i és patrocinada per l’Ajuntament d’Olèrdola. Aquest any, li ha tocat el torn d’assumir l’organització al CF La Plana Rodona, que ha optat per oferir un cartell de marcat caràcter olerdolenc. Així, la competició la disputen els tres equips de futbol federat amateur d’Olèrdola i l’equip de Les Roquetes. Els partits es jugaran al camp de futbol municipal dels Pins de Moja. El dissabte obrirà el foc, a les 5 de la tarda, l’enfrontament entre l’AE Moja i Les Roquetes. A les 7 de la tarda s’ha previst la segona de les semifinals entre el Sant Pere Molanta i La Plana Rodona.
Data: 22/08/2010
Hora: 17:00
Partits finals de la Copa Olèrdola
Aquest cap de setmana es juga la 23a edició de la Copa Olèrdola de futbol, la competició de referència en la pretemporada del futbol penedesenc que organitzen de forma rotativa els tres equips de futbol del municipi i és patrocinada per l’Ajuntament d’Olèrdola. Aquest any, li ha tocat el torn d’assumir l’organització al CF La Plana Rodona, que ha optat per oferir un cartell de marcat caràcter olerdolenc. Així, la competició la disputen els tres equips de futbol federat amateur d’Olèrdola i l’equip de Les Roquetes. Els partits es jugaran al camp de futbol municipal dels Pins de Moja. El dissabte obrirà el foc, a les 5 de la tarda, l’enfrontament entre l’AE Moja i Les Roquetes. A les 7 de la tarda s’ha previst la segona de les semifinals entre el Sant Pere Molanta i La Plana Rodona. Diumenge, a les 5 de la tarda, s’ha programat el partit per definir el tercer i el quart lloc, i a les 7 es disputarà la gran final.
Data: 22/08/2010
Hora: 19:00
Música al castell amb The Minstrels i presentació de "Reserva Verda"
Dins de la 21a edició del cicle “Música als castells”, el proper diumenge 22 d’agost actua al conjunt històric d’Olèrdola el grup The Minstrels, a les 8 del vespre. La formació es va fundar el 1997 i està integrada per quatre nois, formats tots a l’Escolania de Montserrat, que interpreten música a capella. L’entrada serà gratuïta. Prèviament a aquesta cita, a les 7 de la tarda, Ramon Grau presentarà la seva novel•la de ficció “Reserva verda”, ambientada al Penedès. En aquesta novel•la hi apareix com a escenari el conjunt històric d’Olèrdola.
Data: 11/09/2010
Hora: 9:30i14:00
Caminada a la font de l´Ametlló i paella popular a Sant Miquel
Després de la positiva experiència de fa un parell de mesos, la Societat la Lleialtat de Sant Miquel organitza una segona caminada a les fonts del nostre municipi. En aquest cas, s’ha programat anar a la font de l’Ametlló, a partir d’un quart de 10 del matí, el proper dissabte 11 de setembre. La novetat és que a la tornada, a les 2 de la tarda, es farà una paella popular que servirà per a commemorar a Sant Miquel la Diada Nacional de Catalunya. Les inscripcions per a la paella es poden confirmar trucant al telèfon 93 890 37 66. El preu pels socis és de 10 euros; 15 pels no socis i 5 euros pels fills de socis.
Data: 12/09/2010
Hora: 11:00-14:0
El temps de la verema a l´Olèrdola romana
Elaboració i tast de "defrutum" i altres menges romanes. Visita guiada a la fortificació romana. A la seu d'Olèrdola del Museu d'Arqueologia, en horari d'11 a 14.00.
|