Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Acció conjunta de tota l’oposició d’Olèrdola “en defensa del pluralisme en la comunicació pública local”

ERC, JxO, PSC i regidora no adscrita presenten un recurs de reposició al Pla de Comunicació que aprovava el govern municipal en el ple d’agost
D'esquerra a dreta: Jordi Pardo(PSC); Marta Mestre(regidora no adscrita); Mari Carme Villanueva(JxO); i Fina Mascaró i M. Antònia Pajuelo(ERC)
D'esquerra a dreta: Jordi Pardo(PSC); Marta Mestre(regidora no adscrita); Mari Carme Villanueva(JxO); i Fina Mascaró i M. Antònia Pajuelo(ERC)

dilluns 05 setembre 2022

 

A través d’un comunicat de premsa, les 5 regidores i regidor que estan a l’oposició a l’Ajuntament d’Olèrdola han donat a conèixer que el passat 27 d’agost presentaven un recurs de reposició al Pla de Comunicació que ApO aprovava “inicialment” i en solitari en el ple de l’Ajuntament del passat 2 d’agost. El recurs té l’objectiu de defensar el pluralisme en la comunicació pública local, “greument amenaçat per les mesures que conté aquest Pla”, segons el comunicat. L’acció conjunta dels grups municipals d’ERC, JxO, PSC i de la regidora no adscrita, busca “evitar que els mitjans municipals de comunicació esdevinguin instruments de propaganda al servei del govern”.

En el recurs es denuncia que el Pla instaura la figura de l’alcalde com el filtre que ha de “validar” tota la informació abans de ser publicada en els mitjans municipals. Aquesta concepció “excloent i autoritària de la comunicació” contradiu el Decàleg de Bones Pràctiques de la Comunicació Local Pública, al qual el propi Ajuntament d’Olèrdola es va adherir el 9 de març de 2015.

L’oposició de l’Ajuntament d’Olèrdola també fonamenta en el recurs que la pretensió que conté el Pla d’externalitzar la gestió de l’emissora municipal de ràdio és il·legal, d’acord amb l’article 32 de la Llei Audiovisual de Catalunya, que recull que “La prestació del servei públic de comunicació audiovisual d’àmbit local ha d’ésser duta a terme en forma de gestió directa per part dels municipis”. Des de l’oposició d’Olèrdola es destaca que aprovar  el Pla coneixent aquest contingut legislatiu podria encórrer  en una irregularitat administrativa que pot comportar inseguretat i perjudici per l’administració local.

Un altre dels punts argumentats és que el Pla no fonamenta el nou marc organitzatiu. En el Pla de Comunicació s’exposa que el nou organigrama de l’àrea de comunicació “ha de ser” encapçalat per l’alcalde, seguit pel regidor de comunicació i el “Cos Tècnic administratiu de l’Ajuntament”. En el Pla no apareixen els motius d’aquesta tria ni per què aquest organigrama és l’opció més funcional per l’assoliment de les accions concretes que el propi Pla de Comunicació enumera. Des de l’oposició s’assenyala que “la capacitat autoorganitzativa de l’Ajuntament ha d’estar fonamentada i no ha de donar cobertura a l’arbitrarietat”.

En el recurs també es demana revocar l’acord d’aprovació del Pla de Comunicació perquè la proposta aprovada el 2 d’agost no especificava que es tractava d’una ”aprovació inicial” i no contenia la pertinent informació sobre com presentar recurs en cas d’estar-hi en desacord. El recurs també recorda que en la documentació portada a ple pel govern hi faltava un apartat de la proposta del Pla que sí s’havia traslladat als grups en la sessió informativa prèvia al ple.

Tal i com ja van fer en el ple, els grups de l’oposició defensen en el recurs que totes les formacions amb representació al consistori i els professionals de l’Ajuntament vinculats a l’àmbit de la comunicació elaborin conjuntament un Pla de Comunicació que garanteixi el pluralisme, la transparència i estigui al servei d’informar a la ciutadania “i no del partit que té el govern”.

Document Actions