Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Aquest dijous han començat el curs escolar a Olèrdola 415 alumnes

La xifra de matriculacions es manté a les escoles bressol, mentre que a les escoles Circell i Rossend Montané es registra un lleuger retrocés
Benviguda a l'escola Circell de Moja
Benviguda a l'escola Circell de Moja

dijous 12 setembre 2019

 

Aquest dijous al matí s’han repetit les escenes de retrobaments, nervis i contrastos d’emocions a les portes de les escoles. L’inici del curs escolar 2019-20 ha tornat a ser un esclat de sensacions per a infants, famílies i mestres. A Olèrdola aquest primer dia d’activitat lectiva s’ha viscut sense incidències rellevants, amb algunes novetats i confirmant la lleugera tendència del descens de matriculacions que es registra en els darrers anys al municipi. I és que sumades les quatre escoles d’Olèrdola( els dos CEIP i les dues escoles bressol) han començat el curs 415 alumnes, gairebé un 3% menys que els 427 que ho feien el setembre de l’any passat.

A l’escola Circell de Moja és on es concentren les majors novetats. El Departament va retirar dos dels quatre conjunts de mòduls i això ha obligat a “reaprofitar més” els espais, segons explicava la directora de l’escola, Olga Roig. Així, l’aula d’anglès també és la d’experimentació en aquest curs i en una mateixa aula s’organitzen els espais de música i arts.

L’escola compta amb 243 alumnes, 6 menys que el curs passat. En arribar a les 30 matriculacions, el grup de 2n s’ha desdoblat i també s’ha passat a desdoblar, de forma interna, el curs de 5è per atendre la seva diversitat. El centre compta amb 18 mestres de plantilla i seguirà participant en el projecte “Erasmus”, que ha de comportar que durant el mes de febrer s’acullin a alumnes provinents de Xipre, Itàlia i Polònia.

A l’escola Rossend Montané de Sant Pere Molanta 17 mestres de plantilla i una vetlladora atenen a 150 alumnes aquest curs. Són 6 infants menys que el curs passat. Àngels Urgell, directora de l’escola, posava de relleu que llevat d’una mitja jornada, tota la plantilla repeteix i això és “molt important per la continuïtat dels projectes”. Una de les novetats pedagògiques és la participació aquest curs en el projecte InnovaMat- “Estima les matemàtiques” que implicarà a tota l’escola. L’escola de Sant Pere és un dels centres que actuen com a prova pilot del projecte al país en els cicles  d’Educació Infantil i Cicle Superior.

Tal i com passa a l’escola Circell, el lleu retrocés en matriculació s’explica perquè el grup de p3 que entra és menys nombrós que el grup de 6è que va acabar l’escola el juny passat.

A les escoles bressol municipals d’Olèrdola es mantenen les dades globals del curs passat. Sumades les matriculacions a l’escola bressol Gotims de Moja i a l’escola bressol El Pàmpol de Sant Pere Molanta, són 31 els infants atesos en l’inici d’aquest curs 2019-20. La xifra és idèntica a la del començament del curs passat.

A l’escola El Pàmpol, que està en funcionament en una de les aules de l’escola Rossend Montané, el grup mixt d’1 a 3 anys l’integren 11 infants, amb 2 places vacants per poder ser cobertes. A l’escola Gotims la novetat és que s’organitza un nou grup mixt que acull a nadons i infants d’1 a 2 anys. El grup el formen 6 infants, incloent 1 nadó. En aquesta escola bressol, el grup de 2 a 3 anys acull a 14 nens i nenes. Mònica Rebollo anunciava que, atenent a l’interès de les famílies, s’oferiria una jornada de portes obertes el mes de novembre  i una matriculació extraordinària per intentar obrir l’aula de nadons. A les escoles bressol del municipi  hi treballen 6 educadores: 2 a l’escola El Pàmpol i 4 a l’escola Gotims.

 

Document Actions