Aquest diumenge comença la 9a edició de la campanya “Compra a prop i descobreix el teu entorn!”
dimecres 19 octubre 2022
Des d’aquest diumenge i fins el 20 de novembre, els municipis de Santa Margarida i els Monjos, Castellet i la Gornal i Olèrdola realitzaran la 9a edició de la campanya comercial ‘Compra a prop i descobreix el teu entorn’, adreçada a enfortir el comerç local i promoure els elements turístics del territori.
La iniciativa, que ja s’ha consolidat com un clàssic de les propostes comercials dels mesos de tardor, tornarà a premiar les compres que es facin als establiments dels tres municipis adherits a la campanya.
Comprant en un dels 125 establiments implicats en la campanya aquest 2022, els participants poden optar a aconseguir fins a 78 premis ben diversos. Només cal omplir una butlleta i dipositar-la en l’urna disponible en cada establiment. Els premis inclouen entrades per a equipaments turístics, àpats en restaurats o visites a cellers, entre altres propostes adreçades a reforçar el coneixement del territori més proper i els seus elements turístics, culturals i patrimonials.
El sorteig es realitzarà el 24 de novembre i l’acte de lliurament s’ha fixat el proper 1 de desembre, a la Masia Mas Catarro dels Monjos.
A més del sistema tradicional de participació omplint la butlleta manualment, es podrà participar de nou a través d’una butlleta electrònica. Per accedir-hi, només caldrà escanejar un codi QR per poder registrar les dades del participant. L’increment de l’ús del codi QR ha fet que s’hagin imprès 40.000 butlletes, xifra inferior a les disponibles en anteriors campanyes.
La novetat en aquesta 9a edició és l’aposta per la comunicació utilitzant les xarxes socials, a través de la difusió d’experiències turístiques emblemàtiques dels tres municipis mentre estigui en marxa la campanya.
L'alcaldessa de Santa Margarida i els Monjos, Imma Ferret, posava l'accent en què era una campanya esperada i el grau de satisfacció era molt alt, tant pels clients com pels comerciants.(àudio)
Segons dades de 2021, la campanya havia generat un volum de negoci de 800.000 € en les economies locals dels tres municipis participants. Per cada euro invertit en la campanya, el retorn era de 136’8€. Ferret també va indicar que la campanya es traduïa en la creació de 8’4 llocs de treball a temps complert.
Mireia Mancera, regidora de promoció econòmica de l’Ajuntament d’Olèrdola, incidia en el paper positiu que juga la campanya pel comerç i la dinamització dels pobles, potenciant el treball en xarxa i compartit entre els tres municipis. (àudio)
L'alcalde de Castellet i la Gornal, Xavi Revuelta, resumia que amb la campanya es busca promocionar el consum de proximitat i fomentar el desenvolupament turístic local.(àudio)
Escolta les entrevistes realitzades per Canal 20-Ràdio Olèrdola clicant aquí
05:43 del 16 de febrer de 2025