El DIBAròmetre assenyala que existeix una elevada satisfacció per la gestió dels ajuntaments de la província de Barcelona del tram de 3.001 a 5.000 habitants
dimecres 30 març 2022
En els municipis de la demarcació de Barceolona del tram de 3.001 a 5.000 habitants(franja on s'inclou Olèrdola) la població mostra una elevada satisfacció per la gestió del seu Ajuntament. Així es pot desprendre de la publicació del nou visor interactiu de la Diputació de Barcelona, amb els resultats del projecte "DIBARÒMETRE: l’enquesta sobre la percepció ciutadana del municipi, els serveis i l’administració dels ajuntaments de la província de Barcelona".
Entre els principals resultats del DIBAròmetre, corresponents a aquest conjunt de municipis, cal indicar que el 73% dels enquestats puntua la gestió del seu ajuntament entre 5 i 9 sobre 10. Un 13% la puntua igual o superior a 9. I el 14% inferior a 5.
L’alcalde d’Olèrdola, Lucas Ramírez, oferia una valoració positiva d’aquests resultats perquè considera que la població percep la feina que es fa des de l’Ajuntament.(àudio)
Un altre dels resultats entre els municipis d'aquesta franja d'habnitants assenyala que el 57% dels enquestats consideren que el seu ajuntament és “molt/bastant” transparent. Un 36% considera que “poc/gens” i un 7% que “normal/regular”. L’alcalde indicava que calia seguir treballant i feia notar que tota l’activitat de l’Ajuntament es publica a la pàgina web municipal.(àudio)
El 24% dels enquestats situa la seguretat ciutadana com el primer dels problemes més greus del municipi, seguit del transport públic(22%), la dispersió del territori(21%), l’atur i condicions laborals(17%) i la manca d’equipaments(16%). Lucas Ramírez recordava que les competències de seguretat ciutadana són dels Mossos d’Esquadra i que l’índex de denúncies, en el cas d'Olèrdola, és inferior que els que presenta el conjunt de la comarca i el país.(àudio)
Copsar la percepció de la ciutadania
El projecte del DIBAròmetre s’emmarca en l’interès de la Diputació de Barcelona en copsar la percepció de la ciutadania de la província sobre el seu municipi i els serveis que ofereix el seu ajuntament, recollint informació sobre la valoració que en fa respecte aspectes com la transparència del seu ajuntament, els problemes que perceben com a més greus del seu municipi o quins serveis públics valoren millor i quins pitjor.
Amb el visor es fan públics els resultats disponibles pel 74% dels municipis de la província, d’una manera dinàmica i transparent facilitant la seva consulta i reutilització. Periòdicament i a mesura que es desplegui el projecte al llarg d’aquest 2022 s’actualitzaran els resultats visibles a través d’aquest nou visor interactiu.
Mitjançant aquesta iniciativa es busca recollir informació útil per a la millora de la presa de decisions, tant de la Diputació de Barcelona com dels propis ens locals, a través de la realització de prop de 34.000 enquestes entre el 2020 i el 2022 a tots els municipis de la província, exceptuant la ciutat de Barcelona.
En el cas dels municipis menors de 10.000 habitants s’han realitzat 1.494 enquestes telefòniques al conjunt dels 230 municipis de la província seguint quotes de sexe, edat i tram de població del municipi.
09:49 del 11 de desembre de 2024