Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El calendari ha obligat a les escoles a avançar els preparatius per a la Diada de Sant Jordi

El dimarts 23 d’abril a Sant Pere Molanta hi haurà fira i bingo solidari; i en la parada de Moja Josep Tort signarà exemplars del conte “Mògia”

divendres 12 abril 2019

 

Aquest divendres és l’últim dia de classe abans de les vacances de Setmana Santa. Només tornar de nou a l’escola, l’endemà de dilluns de Pasqua, serà dimarts 23 d’abril, Diada de Sant Jordi. Això ha obligat a les escoles a fer un esforç per avançar els preparatius de les nombroses activitats culturals i de dinamització de la lectura que es promouen al voltant de la diada. Un bon exemple el donen les escoles d’Olèrdola. A l’escola Circell els alumnes de 6è i col·laboradors d’altres cursos ho deixaran tot a punt per a que només tornar de vacances es pugui muntar la clàssica parada de llibres i roses que marca a Moja, davant de l’escola Circell, la celebració de Sant Jordi.

A l’escola Rossend Montané de Sant Pere Molanta el matí de dimarts 23 d’abril estarà dedicat als jocs florals de l’escola, però la tarda ve carregada de novetats. Dins del projecte d’emprenedoria CUEME , s’organitza una fira i un bingo solidari a benefici de l’ONG “Sonrisas de Bombay”. També es fa una xocolatada amb taquilla inversa.

Sara Pena, tutora de 6è de l’escola Circell, explica que la parada a Moja comptarà aquest any amb un espai “outlet” que posarà a la venda llibres de 2a mà que provenen de la mateixa Biblioteca de l’escola. Una altra novetat és que Josep Tort, autor del conte “Mògia”, signarà exemplars del llibre en sortir de classe, tant pel migdia com per la tarda.(àudio)

Els diners que s’obtenen de les vendes de llibres i roses es dedicaran a finançar la sortida de final de curs dels alumnes de 6è. El treball vinculat amb la parada de Sant Jordi suposa incidir en continguts curriculars que són rebuts amb molta motivació per part dels alumnes.(àudio)

Sara Pena ens subratlla que la celebració de Sant Jordi és molt especial pels alumnes de 6è i això és molt evident perquè en tot el procés per a fer possible la parada estan “molt engrescats”.(àudio)

A Sant Pere Molanta, la Fira Solidària se celebrava abans de Nadal però enguany es va optar per programar-la per Sant Jordi per així treballar amb més temps el projecte d’emprenedoria que es realitza aquest curs a l’escola. El dimarts a la tarda serà un no parar a l’escola Rossend Montané. Hi conviuran diverses opcions per a ser solidaris. Es podran comprar manualitats dels alumnes de tots els cursos, relacionades amb la primavera i Sant Jordi. També es podrà participar en un bingo benèfic i en una xocolatada. Àngels Urgell, directora de l’escola Rossend Montané, també assenyalava que els preparatius s’han hagut d’adaptar al calendari perquè Sant Jordi és just quan s’arriba de les vacances de Setmana Santa.(àudio)

Les activitats tenen una implicació directa dels alumnes.(àudio)

Els premis que es poden obtenir en el Bingo són ben variats i han estat cedits per empreses després de la campanya de captació que ha fet l’escola aquests darrers dies. La fira estarà en funcionament també en entrar pel matí i en sortir per la tarda del dimecres 24 d’abril.

Escolta l'entrevista a Sara Pena, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí

Document Actions