Els establiments de proximitat d'Olèrdola no relaxen les mesures de prevenció
divendres 26 juny 2020
L’entrada a la fase de represa no ha comportat entre els establiments de proximitat d’Olèrdola un relaxament en les mesures de prevenció. Un exemple ben il·lustratiu el tenim en la perruqueria Rínxols de Moja, que després del confinament més estricte va reobrir portes el dilluns 4 de maig. La propietària de l’establiment, Emi Arnan, subratlla que per a ella és molt important que les clientes se sentin segures. Per això “no canvia res” en les mesures de seguretat implantades des del mateix moment de la reobertura.(àudio)
Per anar a la perruqueria ara cal fer-ho amb cita prèvia. Les clientes i clients han de rentar-se les mans amb hidrogel i s’aplica vaporitzador d’hidroesprai a les pertinences. Es procura que els clients només utilitzin a l’establiment una única cadira, que després es desinfecta, i tots els estris que s’utilitzen en el servei( com pintes, respalls, tisores o pinzes) només són d’un sol ús, abans de desinfectar-se. L’aforament en l’actualitat està limitat a tres clientes.
Ser perruquera suposa parlar amb molta gent i poder captar l’estat d’ànim de veïns i veïnes. Emi Arnan explica que ha detectat “por” en alguns moments i “gent gran que ho ha passat malament”.(àudio)
Perruqueries i barberies van ser dels serveis més demandats després del confinament més estricte. Els primers dies que va reobrir, Emi Arnan no parava de treballar. Atenia a 80 persones setmanals , en horari de 8 a 20h, de dilluns a dissabte. Ara el ritme s’ha relaxat molt, en bona part per les dificultats econòmiques que afecten a forces famílies. En la reobertura del 4 de maig, Emi Arnan explica que es va sentir “com el primer dia que vaig obrir la perruqueria”.(àudio)
A causa de problemes tècnics amb el servidor d'arxius sonors, el servei de ràdio a la carta està temporalment inactiu. Disculpeu les molèsties
15:38 del 20 de març de 2025