Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els serveis de telefonia encapçalen a Olèrdola les queixes en matèria de consum

Aquest dimarts l’Oficina Mòbil d’Informació al Consumidor s’ha instal·lat davant el Centre Cívic La Xarxa

dimecres 22 gener 2014

Els serveis que presten les companyies de telefonia encapçalen el llistat de queixes que es canalitzen a Olèrdola a través de l’Oficina Mòbil d’Informació al Consumidor. Així ho confirmava Rufino Manzano, el tècnic de consum de la Diputació de Barcelona que aquest dimarts al matí ha atès consultes dels veïns del municipi des la mateixa Oficina Mòbil, instal.lada davant el Centre Cívic La Xarxa de Moja.

Mazano precisava que les queixes per incompliments dels serveis prestats per companyies de telèfon són també l’àmbit que més reclamacions registra en el conjunt de Catalunya, en molts casos perquè els usuaris no reben el servei en les condicions i preus que prometien les empreses. Durant l’inici de l’any també són freqüents les consultes sobre les condicions dels productes que s’ofereixen en rebaixes. D’altra banda, fruit de la conjuntura econòmica, han disminuït considerablement les queixes relatives a la contractació d’habitatge, degut a que les operacions de compra i de lloguer han caigut.

Pel que fa a la telefonia, una de les recomanacions principals per evitar sorpreses desagradables és que, abans de validar un contracte mitjançant gravació telefònica, es demani el contracte per escrit i s’estudiï. (àudio)InformaciConsum2.JPG

Durant les rebaixes, cal tenir present que els establiments han de rebaixar productes que han estat posats abans a la venda. També han de tenir l’etiqueta amb el preu anterior i el nou preu rebaixat. Una recomanació bàsica, que apel·la al sentit comú, és que no es compri de manera compulsiva i només s’adquireixin productes que es necessitin.(àudio)

La periòdica presència al municipi de l’Oficina Mòbil, un cop per trimestre, complementa el servei que es pot trobar a l’Ajuntament d’Olèrdola. I és que, gràcies a  un conveni de col·laboració entre la Diputació i l’Ajuntament d’Olèrdola, les queixes, reclamacions i/o denúncies en matèria de consum es poden canalitzar a través de l’Ajuntament i fer-les  arribar a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de la Diputació de Barcelona. Així, el consumidor no cal que esperi la visita de la Unitat Mòbil, perquè el servei gratuït el pot trobar a través de l’Ajuntament cada dia. Rufino Manzano confirmava que des d’Olèrdola es tramiten a l’any una quinzena d’expedients i feia una crida als veïns a utilitzar aquest servei gratuït quan tinguessin necessitat.(àudio)

Així, a través de l’Ajuntament es poden presentar totes aquelles qüestions o dubtes relacionats amb consum, comerç, drets dels consumidors, compra o lloguer d'habitatge, serveis bancaris, vehicles, telefonia, etiquetatge i garanties dels productes, serveis post venda, assegurances o viatges.

Escolta l'entrevista a Rufino Manzano, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí

 

Document Actions