Els tres grups de carnaval d’Olèrdola decideixen no sortir el 2022
dimarts 23 novembre 2021
Els tres grups de carnaval d’Olèrdola han comunicat que no participaran en el Carnaval 2022. Amb matisos i accents diferents, les tres agrupacions assenyalen les dificultats que comporta elaborar una carrossa i preparar una comparsa sense saber amb certesa quines serien les mesures que haurien de complir durant les rues.
El Grup de Carnaval de Moja ha exposat que “no veiem clares moltes mesures i situacions, entre elles pensar i començar a elaborar una idea a contrarellotge i no poder garantir una disfressa i carrossa com ens caracteritza, ballar a les rues amb mascareta, límit de persones a les inscripcions... A més, aquestes mesures ningú ens garanteix que es mantinguin en les dates de carnaval”. El grup de Moja recorda que el carnaval són mesos de molta feina i afegeixen “que ara ja en tindríem molta d'avançada i preferim tornar l'any que ve (si tot va bé) amb moltes ganes i la mateixa il·lusió de sempre!!”. El grup conclou el seu comunicat donant gràcies i esperant “ que entengueu la nostra decisió”
El grup de Carnaval de Sant Pere Molanta ha manifestat que “tots tenim moltes ganes de poder gaudir del carnaval junts i amb la màxima normalitat. Però som conscients de la situació en la que ens trobem”. Aquest grup indica que “alguns ajuntaments no organitzaran el carnaval (per tant hi ha menys rues), altres encara han d'acabar de decidir les normatives”. Tampoc “tenim la certesa de poder sortir i que ens anul·lin les rues unes setmanes abans”. Tot això se suma a les dificultats “de fer una carrossa i un vestit en condicions a aquestes alçades”. Per “tot això i molt més, la junta, després de valorar-ho i pensar-ho molt” ha decidit que la millor opció és no participar al Carnaval 2022. En el comunicat el grup també expressa el seu desig de “poder gaudir l'any que ve del carnaval” amb més ganes que mai.
El Grup de Carnaval "Tots per Un", amb seu a Sant Miquel d'Olèrdola, també ha confirmat que no sortirà aquest carnaval del 2022. El grup manifestava en un comunicat que "no ho veiem clar" i han assenyalat que els ajuntaments no han especificat les mesures de seguretat que volen fixar en les seves celebracions i "deixa al descobert moltes incògnites que posen en perill tota la feina de creació i realització de les colles participants i que com a grup no estem disposats/des a patir".
En un comunicat enviat als participants del grup, expliquen que "normalment, a Tots Per Un engegavem el procés de creació i elaboració a finals de juliol i principis d’agost", per tant es portarien 4 mesos de retard i això comporta que els manquin "recursos, protocols i infraestructures per dur a terme les accions que depenen de nosaltres de manera segura: assaigs, confecció de disfresses i carrossa". També es pregunten "com podem estimar-nos sense abraçades i contacte físic?"
14:44 del 08 de juny de 2023