Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

ERC lamenta que l’Ajuntament tingui a termini 8 milions d'euros al banc i no “posats al carrer” en inversions i en millores de serveis per a la ciutadania

Fina Mascaró també lamenta que s’eliminessin del pressupost els ajuts per accedir a habitatge assequible i no s’optés per reformular la convocatòria
Fina Mascaró, portaveu del grup municipal d'ERC
Fina Mascaró, portaveu del grup municipal d'ERC

dijous 24 novembre 2022

En una entrevista a Canal 20-Ràdio Olèrdola, la regidora portaveu del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament, Fina Mascaró, s’ha mostrat molt crítica amb la gestió econòmica realitzada pel govern municipal d’Alternativa per Olèrdola. Des d’ERC sempre s’ha defensat que cal ser escrupolosos en la gestió dels diners públics, però subratllant que l’Ajuntament no és una empresa privada i ha de gestionar els seus recursos amb la finalitat de  donar serveis a la ciutadania. Per això, Fina Mascaró manifestava que l’Ajuntament “no pot tenir 8 milions al banc” a termini fix. Per ERC, aquests diners haurien d’estar “posats al carrer” en inversions i en actuacions que millorin la vida dels veïns i veïnes d’Olèrdola. (àudio)

Mascaró recordava que, després de la modificació del pressupost per despeses financeres aprovada en el darrer ple, l’Ajuntament d’Olèrdola acabarà dedicant prop de 33.500 € per poder “rescatar” diners que té als bancs i així poder agrupar-los, posant a termini fix 8 milions d’euros a una rendibilitat anual de l’1%. Per ERC, la qüestió important no és “quan ha costat” posar els diners al banc, sinó el fet de no tenir-los dedicats a serveis i inversions que millorin el municipi.(àudio)

Habitatge assequible

Sense deixar l’àmbit econòmic, Mascaró qualificava de “sorprenent” que en el pressupost municipal aprovat pel 2023 s’eliminés la partida d’ajuts per accedir a habitatge assequible. La portaveu d’ERC feia notar que era molt important pel municipi facilitar als joves l’accés a habitatge. En aquest sentit apuntava que, abans d’eliminar la partida, caldria haver reformulat les bases de la convocatòria.(àudio)

Des d’ERC s’ha recordat que els ajuntaments ara tenen “més llibertat” per a poder utilitzar els seus romanents i defensava que es realitzessin projectes amb la participació de la ciutadania. Fina Mascaró també apuntava que l’Ajuntament podria haver utilitzat la seva situació econòmica per aprovar bonificacions en taxes i impostos.

Sense inversions promeses

La portaveu d’ERC també assenyalava que en el pressupost no s’havien dotat amb partida econòmica  inversions anunciades pel govern en aquest mandat. Era el cas del local social de Daltmar, del cobriment de la pista poliesportiva de Sant Pere Molanta o el pavelló a El Bosquet. Mascaró indicava que el govern no podia al·legar que “no se sabia què costaria”, perquè projectes com el cobriment de la pista estaven quantificats pel mateix Ajuntament per un import de 550.000 €. Des d’ERC també s’ha destacat que només està dotada la partida de redacció del projecte d’accessibilitat dels nuclis, però no pas les seves obres. Fina Mascaró posava l’accent en què aquestes han estat inversions promeses i  incloses en el pla “plurianual” d’un mandat que acaba l’any 2023.

25N

Des d’ERC també s’ha lamentat que l’Ajuntament d’Olèrdola, en el moment d’enregistrar l’entrevista, no hagués organitzat ni promogut cap convocatòria en motiu del 25N, dia per l’eliminació de la violència envers les dones.

Escolta l’entrevista a Fina Mascaró, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí

 

Document Actions