Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

ERC qualifica com a “dur i greu” que el govern municipal no hagi exposat a l’oposició la reforma de la casa consistorial

Fina Mascaró també reclama al govern que faci partícips a tots els grups de l’Ajuntament de les gestions fetes per evitar parcs fotovoltaics en sòl agrari
Fina Mascaró, regidora portaveu del grup municipal d'ERC
Fina Mascaró, regidora portaveu del grup municipal d'ERC

dimecres 05 maig 2021

 

Les obres de reforma de l’edifici de l’Ajuntament d’Olèrdola estan molt avançades i afronten el seu tram final. L’oposició assegura que desconeix els detalls d’aquesta actuació de rehabilitació i assenyala que les úniques informacions que tenen sobre l’evolució de les obres i el contingut del projecte que s’executa són les que han transmès els mitjans d’informació municipals. Així ho ha expressat la regidora portaveu d’ERC, Fina Mascaró, que en una entrevista a Canal 20-Ràdio Olèrdola indicava  que el govern no ha complert l’anunci que va fer en el seu dia  de crear una comissió per tractar  la reforma de l’edifici de l’Ajuntament amb tots els grups del consistori. Fina Mascaró recordava que la casa consistorial “és la casa de tots” i qualificava com a “dur i greu” que el govern municipal no hagués convidat a la resta de grups de l’oposició a conèixer i debatre el projecte.(àudio)

Treball conjunt per evitar parcs fotovoltaics en sòl agrari

La regidora portaveu d’ERC també reclama treball conjunt per evitar que la instal·lació de parcs fotovoltaics malmeti sòl agrícola. Mascaró recordava que, a iniciativa d’ERC, el ple de l’Ajuntament d’Olèrdola ja es va pronunciar en aquest sentit amb l’aprovació d’una moció  i assenyalava que havia estat “una llàstima” que s’hagessin hagut d’assabentar per la premsa d’actuacions com la carta conjunta dels alcaldes demanant al govern català la derogació del decret16/2019, que possibilita la instal·lació d’aquests parcs sense la intervenció dels ajuntaments. Fina Mascaró també defensava que calia vincular aquesta reclamació amb la definició del Pla Territorial del Penedès(àudio)

Mascaró també apuntava que, sense govern constituït, el govern en funcions no podia derogar en aquests moments aquest decret.

Record a les escoles republicanes

La regidora portaveu d’ERC també compartia la crida d’Albert Taulé, comissari de l’exposició “Quan la vida entra a l’escola. La tècnica Freinet al Penedès (1934-1937)”, de no deixar en l’oblit aquesta història sobre el treball pedagògic de les escoles d’Olèrdola durant la Segona República. Mascaró també creu que a la casa consistorial, antiga seu de l’escola de Plana Rodona,  hi hauria d’haver algun element que ho recordés. I defensava que des de l’Ajuntament, amb el treball del conjunt del consistori, es podien cercar recursos perquè l’exposició sigui itinerant i es veiés també més enllà del Penedès.(àudio)

Mascaró també apuntava que, d’acord amb  les escoles, es podria elaborar una proposta de taller que es realitzés per cicles i que permetés als escolars del municipi conèixer directament la tasca realitzada a Olèrdola a les escoles durant la 2a República utilitzant la tècnica Freinet.

Escolta l'entrevista a Fina Mascaró, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí

Document Actions