Es reprenen a distància les reunions de la Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Olèrdola
dimecres 25 març 2020
Des d’aquest dilluns s’han reprès les reunions de la Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Olèrdola, seguint les garanties contemplades en el decret Llei 7/2020, adoptat per la Generalitat el passat 17 de març. En aquest decret s’assenyala que els òrgans col·legiats de les entitats locals de Catalunya poden constituir-se, convocar i celebrar sessions, adoptar acords i remetre actes a distància. En les sessions que se celebrin a distància, les persones que formin part dels òrgans col·legiats poden trobar-se en diferents llocs sempre “que s’asseguri , per mitjans electrònics, considerant també els telefònics i audiovisuals, la identitat dels membres i de les persones que els supleixen”.
La represa de les reunions de la Junta de Govern respon a la voluntat de l’alcalde de “comptar amb l’assistència en l’exercici de les seves funcions dels membres de la Junta de Govern Local per a assolir una gestió política conjunta de la crisi a la que hem de fer front”. En el decret d’alcaldia pel qual s’adopta aquesta decisió , signat aquest dilluns, també es suspenen les delegacions efectuades per l’Alcaldia a la Junta de Govern Local “mentre duri l’estat d’alarma” com a mesura “adient per a garantir la tramitació municipal amb la celeritat i rapidesa que requereix la gestió administrativa de la presa de decisions necessàries per a fer front a la situació actual”.
En el decret s’estableix que es realitzaran sessions setmanals de la Junta que tindran el caràcter d’extraordinàries quan no hi hagi previst la celebració de sessions ordinàries. Aquestes sessions “no seran objecte d’indemnització”.
L’alcalde d’Olèrdola, Lucas Ramírez, assenyalava que la realització d’aquestes sessions a distància de Junta de Govern, amb les mesures de prevenció i de seguretat aplicades que decreta la Generalitat, garanteix el compliment de les instruccions sanitàries en un context com l’actual de confinament.(àudio)
Des de l’Ajuntament també es recorda que aquests dies, malgrat l’excepcionalitat del moment, l’administració municipal no s’ha aturat gràcies a disposar d’instruments electrònics de gestió que permeten el teletreball.
A causa de problemes tècnics amb el servidor d'arxius sonors, el servei de ràdio a la carta està temporalment inactiu. Disculpeu les molèsties
09:32 del 14 de octubre de 2024