Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Han començat les obres de condicionament i millora de seguretat del camí de Moja a Daltmar

Finançades per la Diputació, han estat adjudicades per 325.000 € i tindran una durada de 6 mesos

dijous 06 febrer 2025

 

Amb els primers treballs de desbrossament en vorals,  aquest dilluns s’iniciaven les obres de millora integral del camí de Moja a Daltmar. L’actuació ha estat adjudicada per un import de 325.000€ i la finança la Diputació, que és l’administració titular de la via. Aquestes  obres de condicionament i millora de seguretat es realitzaran per un període de 6 mesos en els 3.795 metres de traçat del camí, des de la sortida de Moja fins  l’entrada a Daltmar.

En una entrevista a Canal 20-Ràdio Olèrdola, el regidor d’urbanitzacions, Jordi Pardo, posava l’accent en què es tracta d’una actuació integral, i no pas limitada a un tram del camí. La seva execució ha de suposar una millora en les condicions de seguretat dels veïns i usuaris d’aquesta via.(àudio)

Un cop es faci la neteja de cunetes i es fixi un perímetre de 4 metres de vegetació en tot el traçat, el gruix de les obres es faria a continuació amb el reasfaltat, la instal·lació de nova senyalització i elements de seguretat. (àudio)

Pardo especificava que el projecte inclou l’ampliació de calçada en el revolt de Can Castellví, un dels punts més problemàtics del camí. Pardo agraïa l’esforç de la Diputació i  posava en valor la perseverança del govern municipal en fer seguiment del procés previ a l’inici de l’actuació. (àudio)

El projecte

Segons es descriu en el projecte adjudicat, la solució plantejada al camí de Moja a Daltmar consisteix en la renovació en gran part del traçat de la capa de rodadura existent mitjançant repavimentació.

Es portarà a terme el desmuntatge dels elements reductors de velocitat a la altura del Pk 0+450 i la reparació de flonjalls existents a la calçada i causats principalment per la vegetació perimetral existent a la calçada. També es portarà a terme la neteja de les cunetes existents i la reparació puntual dels trencaments, fissuració o irregularitats observades en el formigó. Igualment, es faran les reparacions necessàries a les obres de drenatge transversal. A més es formaran noves cunetes trepitjables i es procedirà a la reparació dels pous de drenatge existents i la col·locació de reixes d’acer en cadascun dels pous existents.

En relació als sistemes de contenció, el projecta assenyala que es contempla la substitució de les barreres de seguretat metàl·liques que es troben en mal estat, a més de la col·locació en nous emplaçaments on són necessàries. El mateix succeeix amb la senyalització vertical. I és que les plaques es substituiran per noves i s’afegirà la senyalística necessària tant a les corbes perilloses com als nous elements reguladors de la velocitat projectats. Les especies vegetals de margalló existents junt la traça de la carretera, susceptibles de veure’s afectades, es trasplantaran donat que es tracta d’una planta protegida.

Escolta l’entrevista a Jordi Pardo, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí

Document Actions