Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Hi haurà un camí per a vianants i bicicletes a la carretera que uneix Moja i Vilafranca

La Diputació està enllestint el projecte amb la col·laboració dels ajuntaments d’Olèrdola i Vilafranca
Fragment de l'avantprojecte
Fragment de l'avantprojecte

dijous 05 març 2015

Qui circuli per la carretera de Moja a Vilafranca pot comprovar com la via és molt utilitzada per vianants i ciclistes, que actualment s’arrisquen a fer aquest trajecte sense les mesures adequades de seguretat. Habilitar un carril bici i de vianants que segueixi el traçat d’aquesta carretera, la BV 2119, ha estat una reclamació històrica dels veïns. La Diputació de Barcelona, administració titular de la carretera, al·legava que per motius tècnics no es podia fer aquest carril, especialment perquè no hi havia  l’amplada suficient en els ponts que travessen l’autopista i la nacional 340. Després de la insistència dels ajuntaments implicats, la Diputació ha elaborat un avantprojecte que fa possible aquesta aspiració tan reclamada de connexió segura  amb bicicleta i a peu de Moja a Vilafranca. Joan Forns, regidor de serveis municipals, explicava que tècnics de la Diputació han elaborat un avantprojecte que salva aquestes dificultats. L’avantprojecte ha comptat amb les aportacions dels serveis tècnics dels ajuntaments de Vilafranca i d’Olèrdola. En els propers dies es preveu que el projecte modificat es presenti als ajuntaments i que els consistoris acabin aprovant el projecte. Joan Forns indicava que la voluntat de l’Ajuntament d’Olèrdola és la de procedir a fer aquesta aprovació del projecte en algun dels dos darrers plens que restarien fer abans d’acabar aquest mandat municipal. (àudio)Cam1.jpg

El projecte ha estat elaborat per encàrrec de la Diputació, que ha assumit el seu cost de redacció. Per a executar-lo, els ajuntaments hauran de cercar en el proper mandat municipal el suport econòmic dels nous responsables de l’àrea de carreteres de la Diputació que puguin prendre possessió després de les properes eleccions municipals. (àudio)

Joan Forns precisava que el camí per a vianants i bicicletes tindrà una amplada de 2 metres i 10 centímetres en gairebé tot el seu recorregut. El passeig estarà separat de la carretera amb les biones existents, revestides de fusta. El tram del pont de la carretera n340 serà més estret i tindrà una amplada d’1 metre i 80 centímetres; mentre que el tram del pont de l’autopista passarà a ser d’un metre i 30 centímetres d’amplada. (àudio)

El carril s’iniciarà a Vilafranca, en la rotonda que connecta la carretera Bv 2119 amb la Ronda de Mar. Es preveu que el seu accés a Moja es faci habilitant amb una pendent suau un antic camí existent davant la zona de desballestament de cotxes, sota de l’àrea d’emergències de contenidors. En tot el seu recorregut, de prop de 1.400 metres, només hi haurà un únic punt d’intersecció del carril amb una via per a vehicles, que serà la incorporació a la carretera BV2119 del camí asfaltat que prové del carrer del Camp, des de l’àrea d’emergència. En aquest encreuament,  s’hi preveu fer un pas elevant de vianants. Segons les primeres estimacions de la Diputació, l’execució del projecte pot suposar una inversió de prop de 450 mil euros.

Escolta l'entrevista a Joan Forns, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí(1) i aquí (2)cam3.jpg

Document Actions