L’Ajuntament aprova la cessió d'ús de l’edifici El Pàmpol per a crear un Centre de Dia
dijous 17 novembre 2022
Amb els vots favorables d’ApO, ERC, JxO i de la regidora no adscrita; i l’abstenció del PSC, el ple de l’Ajuntament d’Olèrdola ha aprovat aquest dimarts al vespre l’adjudicació del contracte de concessió de l’ús privatiu de l’edifici municipal El Pàmpol de Sant Pere Molanta per a la creació d’un Centre de Dia.
L’alcalde, Lucas Ramírez, exposava que la creació del Centre de Dia respon a una necessitat que té el municipi. Abans de poder adjudicar aquest contracte, l’Ajuntament va procedir a canviar l’ús de l’edifici, que havia acollit l’escola bressol de Sant Pere Molanta. Ramírez posava l’accent en què la concessió permetrà donar un nou servei a la ciutadania i esperava que “ben aviat” podrà estar a l’abast de la població.
El regidor del PSC, Jordi Pardo, es va mostra d’acord en què es posés en marxa un Centre de Dia però s’abstenia perquè de la seva gestió s’encarregarà una empresa externa a l’Ajuntament .(àudio)
Marta Mestre, regidora no adscrita, destacava que existia la necessitat de disposar d’un Centre de Dia.(àudio)
La regidora de Junts per Olèrdola, Mari Carme Villanueva, assenyalava que aquest era un servei que tots els grups havien indicat que necessitava el municipi i considerava que l’equip de govern no podia “apuntar-se el tanto” perquè la iniciativa no havia estat seva.(àudio)
Per ERC l’adjudicació del contracte era “veure culminat un projecte que vam presentar al programa, incloent la ubicació”, tal i com recordava la portaveu d’aquest grup, Fina Mascaró. Des d’ERC es feia notar que l’empresa adjudicatària era olerdolenca i podria acabar donant feina a 11 persones.(àudio)
Mascaró també va manifestar que “ni Junts ni ERC no van necessitar d’un informe de la Diputació per a veure que calia el centre de Dia”. La portaveu d’ERC va desitjar a l’empresa sort i encerts.
Solució pràctica per tenir Centre de Dia
Responent als grups, Ramírez va subratllar que el procés de licitació havia estat obert i que , tot i poder detectar la necessitat des de l’àmbit polític, calia fonamentar tècnicament aquest projecte i per això es va requerir del suport de la Diputació i de l’eina del Pla d’Equipaments per buscar solucions. L’alcalde també va recordar que, tenint en compte la població del municipi , l’Ajuntament no podia tenir personal propi per al Centre de Dia i qualificava el contracte com “exemple de col·laboració público-privada per generar serveis”. Ramírez indicava que hi haurà el control de l’Ajuntament i que el contracte era la solució “més pràctica” per poder tenir Centre de Dia.
En una entrevista a l’emissora municipal de ràdio, l’alcalde resumia que l’empresa un cop signi el contracte haurà de fer obres per adaptar l’edifici a l’ús de Centre de Dia. Els serveis del Centre depenen d’un reglament de la Generalitat i s’estima que podria arribar a atendre fins a una quarantena de persones. (àudio)
Abans de l’aprovació d’aquest punt, el ple donava llum verda a una modificació de la Relació de Llocs de Treball de l’Ajuntament , amb els vots favorables d’ApO, JxO, regidora no adscrita; l’abstenció d’ERC; i el vot en contra del PSC. El regidor de recursos, Jordi Catasús , exposava que els canvis seguien la línia d’endreçar la Relació de Llocs de Treball i la Plantilla. Catasús va dir que es suprimien els llocs de treball “júnior” per facilitar la carrera professional i s’eliminaven llocs de treballs que ocupaven persones que havien promocionat. També es suprimia un lloc d’assistent de sanitat als consultoris assumit ara per la Generalitat i el lloc de coordinador dels vigilants. També s’exposava que de la RLLT s’eliminava un lloc d’enginyer superior A1 perquè no tenia la seva correlació en la plantilla i es modificaven els llocs d’administrativa de gestió econòmica i un dels llocs de tècnic mig d’administració general.
Amb el mateix sentit del vot que en la modificació de la RLLT, també es va aprovar una modificació de la Plantilla. Els dos canvis comporten crear una nova plaça de tècnic mig A2 que es preveu cobrir per la promoció interna d’una treballadora que ara ocupa plaça d’administrativa. Amb la modificació de la Plantilla també es reclassifica a plaça de vigilant la plaça de coordinador d’aquest servei. Catasús va explicar que era prioritari pel govern “cobrir amb la major brevetat possible” aquesta plaça vacant de vigilant.
Per unanimitat , el ple també aprovava l’aplicació de l’increment retributiu de l’1’5% als treballadors amb efectes retroactius a data d’1 de gener, d’acord amb el que marcava la normativa estatal.
Diners al banc
Amb els vots a favor d’ApO; l’abstenció de la regidora no adscrita i ERC; i els vots contraris del PSC i JXO, en el ple d’aquest dimarts es va aprovar una modificació de pressupost per despeses financeres de prop de 17.750 € per poder tenir agrupats a termini fix els diners de l’Ajuntament, a l’1% d’interès de rendibilitat, segons resumia l’alcalde.
Des de Junts per Olèrdola, Mari Carme Villanueva assenyalava que “és difícil d’explicar per què es paguen més de 17.000 € per rescatar diners que teníem al banc”.
Des d’ERC es va exposar que l’Ajuntament posaria 8 milions d’euros a termini, a l’1% d’interès. Fina Mascaró es preguntava “què feien al banc aquests diners ?” i defensava que l’Ajuntament no ha de ser una empresa i ha de fer actuacions. Mascaró proposava que s’atenguessin partides no contemplades en el pressupost aprovat pel 2023, com el Pla d’Habitatge.
L’alcalde explicava que els diners han d’estar al banc i no es poden tenir “en una caixa forta a l’Ajuntament”. Ramírez indicava que no feien res estrany i no suposava cap risc per a l’Ajuntament. L’alcalde manifestava que l’Ajuntament havia fet durant aquest mandat una gran activitat en execució de projectes, rebent subvencions que pagaven actuacions impulsades per l’Ajuntament. Lucas Ramírez va estimar que anul·lament s’han dedicat des del 2019 entre 1’5 M i 2 M en projectes amb licitacions fetes.
Emergència sanitària
En el darrer punt del ple extraordinari d’aquest dimarts, la regidora de medi natural, Mireia Mancera, donava compte del decret que declarava l’emergència sanitària a Olèrdola i va comportar la contractació d’urgència d’una empresa perquè retirés brossa acumulada durant la vaga en espais públics del municipi. Mireia Macera va destacar que es requeria de l’informe de Salut per poder autoritzar la neteja.
02:49 del 03 de desembre de 2024