Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament d’Olèrdola posa en funcionament la bústia ètica i de bon govern

De forma anònima i amb garanties de confidencialitat, s’hi poden adreçar comunicacions relacionades amb possibles males pràctiques de l’Ajuntament
Jordi Catasús, regidor dels àmbits de bon govern, atenció ciutadana,  comunicació, recursos i espai públic
Jordi Catasús, regidor dels àmbits de bon govern, atenció ciutadana, comunicació, recursos i espai públic

divendres 02 juny 2023

 

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Olèrdola, en la seva sessió de dilluns 22 de maig, va aprovar la posada en marxa de la bústia ètica i de bon govern. Es tracta d’un nou canal de comunicació que es posa a l’abast  de la ciutadania i treballadors públics per a fer comunicacions o alertar sobre conductes contràries al dret, als principis i valors ètics i a les regles de conducta a l’administració de l’Ajuntament de forma totalment anònima i amb garanties de confidencialitat.

Tal i com s’exposa en l’apartat de presentació del servei, es tracta d’un mitjà de prevenció i resolució de conflictes que preserva la identitat de la persona que fa la comunicació i també incorpora eines per garantir els drets de les persones a les quals s’atribueix una conducta que no s’ajusta a les regles ètiques.

Per evitar males pràctiques en l’ús de la bústia, s’aplicaran criteris estrictes per admetre les comunicacions i amb l’exigència de responsabilitat civil, penal i administrativa de les persones que comuniquin fets amb abús de dret o vulnerant el principi de bona fe.

La bústia ètica i de bon govern és el canal prioritari d’admissió de comunicacions relacionades amb males pràctiques a l’Ajuntament d’Olèrdola, sens perjudici d’admetre les comunicacions per altres canals o de manera presencial a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). En aquests casos, però, no es pot garantir l’anonimat i la confidencialitat de les comunicacions.

 L’objectiu final de la bústia de l’Ajuntament d’Olèrdola és incrementar la confiança dels ciutadans i ciutadanes en la corporació i millorar la qualitat dels seus serveis

 

 Podeu ampliar la informació i accedir a la bústia clicant aquí

Document Actions