Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament d’Olèrdola posarà en marxa un Punt d’Informació Local d’Habitatge

Després de Vilafranca i de Sant Sadurní, és el tercer municipi de la comarca que comptarà amb aquest servei
Arantxa Torres, regidora de joventut i habitatge
Arantxa Torres, regidora de joventut i habitatge

dimecres 21 octubre 2015

En els propers dies es preveu que l’Ajuntament d’Olèrdola i el Consell Comarcal de l’Alt Penedès signin un conveni que regula la posada en marxa al municipi d’un Punt d’Informació Local d’Habitatge (PILH). En una entrevista al programa Olèrdola Actualitat, la regidora de joventut i habitatge, Arantxa Torres, explicava que aquest servei busca apropar als veïns les eines que es disposen per a trobar habitatge accessible i facilitar a la ciutadania la proximitat dels serveis relatius a l’habitatge.(àudio)

Per a que el Punt d’Informació Local d’Habitatge estigui operatiu, l’Ajuntament hi destinarà una treballador de l’actual plantilla per a atendre el servei. Aquest treballador rebrà la formació i assessorament del Consell Comarcal i atendrà presencialment les consultes cada setmana, els dimecres en horari de 5 a 7 de la tarda a l’ajuntament. Fora d’aquest horari també es podrà concertar visita per rebre assistència o bé fer consultes. Arantxa Torres subratllava que la voluntat de l’Ajuntament és que el Punt estigui ja operatiu abans de Nadal. (àudio)

Arantxa Torres posa l’accent en què un dels propòsits d’instruments com aquest punt d’informació és que els joves del municipi puguin trobar habitatge assequible a Olèrdola i no es vegin obligats a marxar.(àudio)

Després de Vilafranca i de Sant Sadurní, Olèrdola és el tercer municipi de la comarca que comptarà amb aquest servei. En virtut del conveni que se signarà amb el Consell Comarcal, l’Ajuntament es compromet a mantenir el PILH amb personal suficient que ha de tenir la formació necessària per realitzar les funcions d’atenció, informació i derivació a la ciutadana, en les matèries relatives a l’habitatge. En concret s’obliga a determinar com a mínim una persona del servei d’atenció ciutadana per  realitzar les funcions pròpies del PILH. També a tenir mitjans materials suficients i aptes per efectuar les funcions relacionades amb el conveni, com ara l’equipament informàtic adequat. Altra obligació de l’Ajuntament és el de disposar com a mínim d’un espai informatiu mitjançant un expositor o espai a una cartellera municipal. També caldrà que l’Ajuntament actuï com a delegació del Servei Comarcal d’Habitatge i atendre a qualsevol ciutadà que s’adreci en matèria d’habitatge sense necessitat que sigui resident al municipi, si més no informant i / o derivant a l’interessat o interessada. Altres obligacions seran les de realitzar funcions d’informació i atenció ciutadana.

Un apartat subratllable del treball del Punt d’informació serà la funció que tindrà de localitzar habitatge buit al municipi. Per a fer-ho,  s’estudiaran els consums d’aigua per trimestres, per veure usos diferents a l’habitatge habitual. També s’inclouen tasques com les de localitzar propietaris amb l’IBI i veure privats i entitats financeres; comparar amb el padró; comparar llicències d’obres dels darrers 10 anys per localitzar habitatge inacabats i/o buits i els que tenen llicència de primera ocupació i comptador d’alta. També haurà de recollir referència de consums d’aigua que indiquen no ocupació per sota dels 5 metres cúbics anuals; així com analitzar en el registre de la propietat inscrits sense transmissió (no venuts.). També pertocarà al Punt analitzar possibles habitatges llogats per ús turístic amb el consum d’aigua estacional.

El Consell Comarcal s’obliga a facilitar al PILH informació actualitzada sobre les polítiques d’habitatge en tots els àmbits, com són els programes per a l’accés a l’habitatge, els programes de rehabilitació i condicions d’habitabilitat. També els programes socials que es despleguen en el Pla per al dret a l’habitatge, i sobre les normatives relacionades amb l’habitatge per a les quals s’estableix la col·laboració.

El Consell proporcionarà al PILH la formació necessària per al correcte desenvolupament de les funcions d’atenció, d’informació i derivació del ciutadà, així com les guies i manuals que s’editin a aquest efecte.

Aquest conveni no suposarà per l’ajuntament el pagament de cap import al Consell Comarcal.

El Consell Comarcal vetllarà pel compliment de la qualitat dels serveis objecte d’aquest conveni, mitjançant el Servei Comarcal d’Habitatge que farà el seguiment i l’avaluació de l’execució del conveni.

Escolta l'entrevista a Arantxa Torres, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí (1) i aquí(2)

Document Actions