Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament ha atès 5.011 registres d’entrada el 2016

Les sol·licituds suposen un 53%, la petició d’informació un 25%, els tràmits el 19% i les queixes un 3%

dilluns 15 maig 2017

L’Oficina d’Atenció Ciutadana(OAC) de l’Ajuntament d’Olèrdola  atén diàriament les peticions d’informació, tràmits, sol.licituds i queixes de ciutadans, empreses i entitats. Durant l’any 2016, van ser fins a 5.011 els registres d’entrada recepcionats per l’OAC. La majoria de les gestions ateses per l’OAC estaven vinculades a sol.licituds(el 53%), la petició d’informació suposa un 25%, mentre que els tràmits representen el 19% de l’activitat registrada.  Només un 3% són queixes.

La nova llei de procediment obliga a empreses i entitats a fer la seva tramitació amb l’ajuntament de forma telemàtica. El 2016 encara no es comptabilitzava la incidència d’aquesta tramitació telemàtica,però ara s’intueix que podria ser ja majoritària i superar les dades de les atencions presencials i telefòniques. Així  ho apunta Salvi Vendrell, treballador de l’Ajuntament d’Olèrdola responsable de l’OAC.(àudio)copy_of_OAC3OK.jpg

La forta implantació d’empreses a Olèrdola explicaria en bona part  que el 41% dels tràmits, si no es compta el Registre Civil, són fets per persones, entitats o empreses que tenen la seva seu fora del municipi.(àudio)

El segon lloc per procedència l’ocupa  Moja, amb el 27% dels tràmits; mentre que Daltmar, amb el 13%, supera a Sant Pere Molanta, que arriba al 9 % dels tràmits registrats. Can Trabal representa un 6%, els barris un 2% i Viladellops i el polígon de Sant Pere compten tots dos amb l’1%.

Els serveis que presta l’ajuntament són diversos i ben variades són també les tramitacions ateses per l’OAC.  Cap àmbit arriba a superar el 15% de gestions realitzades. Les incidències a la via pública, agrupades en medi ambient(13%), encapçalen els àmbits que han estat objecte de tramitació. Les gestions relacionades amb el registre civil i el padró, així com les vinculades a serveis socials també tenen una presència notable.(àudio)

La memòria de l’OAC del 2016 també recull que la majoria d’atencions relacionades amb turisme s’han fet en català(el 67%). Pot cridar l’atenció que s’han fet més atencions turístiques en anglès(un 14% del total) que en castellà( que han arribat a l’11%). Les peticions d’informació dins l’àmbit turístic fetes per veïns d’Olèrdola suposen idèntic percentatge que les fetes per veïns de Barcelona ciutat(un 22%), mentre que de la resta de Catalunya la xifra arriba al 25% de les atencions fetes des de l’OAC en turisme.

Escolta l'entrevista a Salvi Verndrell, realitzada per CAnal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquícopy_of_OAC2ok.jpg

Document Actions