La campanya “Bons Olèrdola” ha generat un impacte de venda en establiments del municipi de 130.000 €
divendres 25 novembre 2022
Ajuntament d’Olèrdola, Cambra de Comerç i Comerç del Foix han coincidit en oferir una primera valoració satisfactòria de la campanya “Bons Olèrdola”. La iniciativa s’activava el 14 d’octubre i s’allargava fins el passat diumenge 20 de novembre, oferint fins a 60 euros de bons de compra per consumir en establiments d’Olèrdola pagant només la meitat, 30€.
El ritme de venda es va animar en el tram final de la campanya fins a gairebé exhaurir-se els bons disponibles: 11.134 bons venuts dels 12.410 possibles. Pep Aijon, tècnic de la Cambra de Comerç, oferia un balanç positiu de la campanya i detallava que havia comportat un impacte de venda en els establiments del municipi de 130.000 €. (àudio)
La campanya la finançava l’Ajuntament d’Olèrdola, amb el suport de la Diputació de Barcelona, mentre que la Cambra de Comerç de l’Alt Penedès assumia la gestió i es comptava amb la col·laboració de Comerç del Foix. Els 16 establiments d’Olèrdola que s’adherien a aquesta primera experiència dels “Bons Olèrdola” han expressat que la campanya ha tingut una incidència positiva en els seus establiments, tal i com explica Joan Anton Calaf, gerent-dinamitzador de Comerç del Foix.(àudio)
L’alcalde d’Olèrdola, Lucas Ramírez, recordava que aquesta era una campanya de suport al comerç de proximitat amb l’ànim de recolzar l’important paper que juguen en mantenir dinàmica la vida als pobles. L’alcalde també assenyalava que la campanya havia permès també donar a conèixer els valors patrimonials del municipi entre els compradors vinguts de fora d’Olèrdola.(àudio)
El 44% de bons els han adquirit veïns i veïnes d’Olèrdola. El 40%, persones de la resta de la comarca. Els compradors beneficiats per la campanya provinents del Garraf representen un 6%; mentre que un 4% provenien del Baix Llobregat; un 2% del Baix Penedès; un 1’5% de l’Anoia i un 1% del Barcelonés. També s’ha comptat amb compradors de les demarcacions de Tarragona i de Lleida.
Tenint en compte la positiva experiència, des de l’Ajuntament d’Olèrdola s’ha expressat la voluntat de donar continuïtat l’any que ve a aquesta campanya, ajustant alguns aspectes per millorar-la. Un dels àmbits que preveuen treballar és la comunicació directa amb els establiments del municipi per traslladar que operar amb la plataforma telemàtica que gestiona la campanya ha estat ràpid, còmode i segur.
Escolta l’entrevista a Lucas Ramírez, Pep Aijon i Joan Anton Calaf, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí
23:57 del 19 de març de 2025