Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La ciutadania ja pot consultar a la web de l’Ajuntament el Pla d’Actuació Municipal d’aquest mandat

Defineix 6 grans objectius estratègics, subdividits en 19 objectius específics que es concreten en 63 actuacions. De manera periòdica s’actualitzarà el grau de compliment de cada actuació

dimecres 13 gener 2021

 

Els veïns i veïnes d’Olèrdola ja poden consultar a la web municipal el Pla d’Actuació Municipal(PAM) d’aquest mandat. El PAM és un document redactat conjuntament entre l’Equip de Govern i el personal de l’Ajuntament que cristal·litza totes aquelles intencions polítiques en mesures i actuacions planificades de manera realista sobre un calendari.

El regidor d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Olèrdola, Jordi Catasús, en una entrevista a Canal 20-Ràdio Olèrdola, resumia que el Pla és la planificació d’actuacions de l’Ajuntament durant aquest mandat. Catasús subratlla que “tothom podrà veure les actuacions previstes i l’estat d’execució en què es troben” amb el propòsit de fer “una administració més transparent” (àudio)

Catasús posa l’accent en què cada actuació definida té assignat el servei municipal que la realitzarà, la persona responsable i el pressupost de l’actuació. Una informació “molt exhaustiva” que facilita que la ciutadania pugui fer seguiment periòdic de l’actuació municipal.(àudio)

Tal i com defineix l’alcalde, Lucas Ramírez, en la presentació del PAM que es pot consultar a la web municipal  “el PAM és el principal instrument perquè l'Ajuntament d'Olèrdola actuï amb previsió”. Ramírez indica que “la planificació és l'eina per fer que l'activitat individual de cadascuna de les persones que treballem a l'Ajuntament contribueixin a assolir els objectius col·lectius ambiciosos i necessaris per al nostre municipi i a respondre més eficaçment les demandes d'una ciutadania cada vegada més informada i conscient dels seus drets davant de l'Administració pública”.

En segon lloc, Ramírez també assenyala que el PAM “és un compromís amb la ciutadania, és una manera de relacionar-nos amb cadascuna de les persones que viuen a Olèrdola amb la voluntat de fer més propera la política i la gestió municipal. Hem de ser transparents i disposar d'un millor retiment de comptes, sí, però també hem lluitar per una política municipal on tothom pugui participar i que tothom se senti seva”.

El PAM d’Olèrdola defineix 6 grans objectius estratègics:

  • Impulsar un desenvolupament urbanístic atractiu i accessible als diferents nuclis del municipi.
  • Promoure un model de municipi sostenible, referent en turisme natural i patrimonial.
  • Fomentar una societat cohesionada i participativa.
  • Avançar cap a un municipi més inclusiu que atén a les persones vulnerables.
  • Garantir la millora contínua en la prestació de serveis públics bàsics.
  • Consolidar un model d’administració propera, intel·ligent, oberta i participativa.

Per assolir aquests grans objectius s’han definit 19 objectius específics que es divideixen en accions concretes, fins a 63. Catasús fa notar que no cal confondre el PAM amb el programa electoral. De fet, en el Pla s’hi recullen actuacions que no apareixien en cap dels programes presentats als comicis, després del treball d’elaboració fet conjuntament amb els treballadors de l’Ajuntament.

Per Catasús, totes les actuacions definides són importants. Per la seva incidència en l’objectiu d’ampliar la transparència de l’Ajuntament, el regidor d’Atenció Ciutadana esmentava l’actuació recollida d’activar la Carpeta Ciutadana, que farà possible que el ciutadà que presenti una instància a l’Ajuntament pugui saber en tot moment l’estat de l’expedient.(àudio)

Periòdicament es realitzaran avaluacions actualitzades del PAM per mostrar el seu grau d’execució. Catasús indicava que el propòsit és el de treballar per arribar al 100% de compliment en finalitzar el mandat municipal.

Escolta l’entrevista a Jordi Catasús, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí

 

Document Actions