Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Ciutat Perduda regala memorables experiències pels sentits al Conjunt Monumental d’Olèrdola

La direcció artística i l’Ajuntament han ofert una primera valoració satisfactòria de la 2a edició del festival
Instal·lació a la cisterna.Foto ACN
Instal·lació a la cisterna.Foto ACN

diumenge 02 juliol 2017

A poc de finalitzar-se la segona i darrera jornada del festival d’arts escèniques “Olèrdola , la Ciutat Perduda”, tant l’Ajuntament d’Olèrdola  com la direcció artística oferien aquest mateix dissabte a la nit una primera valoració satisfactòria de com s’havia desenvolupat la segona edició d’una proposta que feia confluir instal·lacions artístiques contemporànies amb patrimoni.copy2_of_CiutatPerdudaACN1OK.JPG

Les instal·lacions i propostes artístiques s’han pogut veure en dues jornades. Primer, durant la nit de divendres i després l’endemà dissabte. L’assistència de públic ha estat similar en les dues nits, sumant prop de 300 espectadors. La xifra se situaria per sota de les dades globals del festival de l’any passat però superaria l’assistència registrada en l’espectacle nocturn de la primera edició.

Per començar, a la muralla, es podia gaudir de l’espectacle “Veni Vinum” amb l’acompanyament de vins de Masia Torreblanca. Salvador Giralt recitava amb mestratge i Marc Egea i Jordi Rallo creaven el clima musical per a una proposta que, amb enginy i humor, lloava els plaers de la vida i incorporava un al.legat final a favor del vi. Distribuïts per grups, els visitants van poder tot seguit iniciar un recorregut pel Conjunt Monumental que recreava una versió lliure de l’Infern de la Divina Comèdia, de Dant, al voltant de la figura del noble Mir Geribert. El Col.lectiu Artpirineus oferia una Selva Obscura feta amb branques de poda d’Olèrdola. Sobre la seva superfície es projectava un mapping de Sílvia Isach-Sinoca, amb banda sonora de Roger Subirana.

El Pla dels Albats s’afegia als espais de la Ciutat Perduda i ho feia amb el recolliment vocal de les Cantarines. A la Cisterna, Keith Khan i Carlos Alma dirigien una recreació dels turments d’ànimes en pena. Tot un exemple d’armonia que equilibrava l’espai escènic monumental , el vestuari, l’ambientació i l’expressió corporal.  Les ànimes en pena eren voluntaris que havien participat en un taller gratuït, en un exemple de voluntat de vincular l’espectacle amb el territori.

A l’església, l’espai també contribuïa a rebre els impactes de la vídeo instal·lació de Jordi Murillo.copy_of_CiutatPerdudaACN3.JPG

La regidora de cultura, Arantxa Torres, posava l’accent en què les intervencions es succeïen de forma coordinada i valorava que el festival havia aportat experiències pels sentits.(àudio)

Entre el públic assistent s’hi barrejaven veïns d’Olèrdola i de la comarca, amb altres espectadors provinents de llocs com Girona o Andorra, atrets per la qualitat artística de la programació.(àudio)

Antoni Madueño, director artístic, destaca l’elevada implicació i participció dels artistes i qualificava les dues jornades com a “increïbles”.(àudio)

Madueño apunta que un dels propòsits que cal continuar treballant és el d’ampliar la difusió , amb l’objectiu de fons de fer “que la gent conegui i estimi el patrimoni”.(àudio)

La Ciutat Perduda és una de les activitats culturals que organitza aquest estiu l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural.

Escolta les entrevistes realitzades per Canal 20-Ràdio Olèrdola a Arantxa Torres i a Antoni Madueño, clicant aquí

Document Actions