Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Diputació ha instal.lat noves barreres de seguretat a la carretera de Moja a Vilafranca

L’Ajuntament reconeix la inversió feta en seguretat però indica que la Diputació no li ha comunicat la intervenció
Instal·lació de nous elements de protecció al pont de l'autopista
Instal·lació de nous elements de protecció al pont de l'autopista

dimarts 26 febrer 2013

 

La setmana passada finalitzaven a la carretera que uneix Moja amb Vilafranca, la BV 2119, els treballs d’instal·lació de barreres de seguretat en els laterals dels dos sentits de circulació. Els treballs han comportat la renovació de les barreres existents i la instal·lació de noves en trams on no n’hi havia fins ara. Ha cridat especialment l’atenció la contundent  protecció instal·lada en el pont que travessa l’autopista o la instal·lació de noves biones abans del revolt d’accés al nucli de Moja o a la zona industrial.

Una característica que distingeix aquestes barreres és la incorporació d’elements reflectants que actuen en horari nocturn com a visibles indicadors dels límits laterals de la via. També cal subratllar la banda protectora col·locada a la part baixa de la majoria de les barreres, pensada com a sistema de protecció per als motoristes en cas d'accident.

El regidor de serveis municipals de l’Ajuntament d’Olèrdola, Joan Forns, explicava que les obres han anat a càrrec de la Diputació de Barcelona, que és la institució de qui depèn la carretera. L’Ajuntamet no havia sol·licitat aquests treballs però reconeix que suposen un increment de seguretat. Amb tot, alguns veïns ja s’han queixat a l’Ajuntament perquè en alguns d’aquests nous trams de barreres un vianant té dificultats per passar i es veu obligat a envair la carretera.(àudio)

L’Ajuntament no ha rebut de la Diputació comunicació d’aquests treballs però Joan Forns indica que des del municipi no s’hagués pogut assumir una intervenció d’aquest tipus. (àudio)

Un projecte que no es desestima, però que continua sense compromisos concrets per a realitzar-se, és la previsió de connectar amb carril bici Moja amb el barri de la Girada de Vilafranca. Joan Forns assenyala que una de les dificultats tècniques que s’apunten per a fer aquest itinerari realitat és passar pel pont de l’autopista.(àudio)

La Diputació de Barcelona té assumides les competències de la BV 2119 i realitza periòdicament treballs de manteniment, reparació i neteja d’aquesta carretera que connecta Vilafranca i Moja. També efectua controls d’intensitat del trànsit.

Escolta l'entrevista a Joan Forns, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí

Document Actions