Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La facturació en serveis de telefonia, entre les queixes més freqüents que atén l’Oficina de Consum

Una Oficina Mòbil d’Informació al Consumidor es desplaçava divendres a Olèrdola

dilluns 13 juliol 2015

Divendres al matí s’instal·lava davant del Centre Cívic La Xarxa de Moja una unitat de la Oficina Mòbil d’Informació al Consumidor. Aquest servei el presta la Diputació de Barcelona i s’ofereix al municipi gràcies a l’acord signat amb l’Ajuntament d’Olèrdola, la qual cosa permet que els veïns puguin ser atesos de manera periòdica  i presencial per tècnics especialitzats en consum sense necessitat de moure’s del municipi. L’acord inclou també que els veïns puguin adreçar les seves queixes o consultes en matèria de consum a través de l’Ajuntament d’Olèrdola, que és qui realitza la tasca d'intermediari entre el consumidor i l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de la Diputació de Barcelona, per tal de formalitzar  queixes, reclamacions o denúncies.

José Miquel Sanz, tècnic en consum que divendres es desplaçava a Moja, recordava que l’Oficina és un servei d’orientació, informació i defensa del consumidor.(àudio)

Les queixes per facturacions de serveis com telefonia, aigua, llum o gas acaparen la majoria de reclamacions. També durant l’estiu es nota més consultes vinculades amb viatges o rebaixes, tal i com recorda Sanz.(àudio)

Per tal de garantir una correcta defensa dels drets que tenim com a consumidors i ajudar a formular una possible queixa, des de l’Oficina d’Informació al Consumidor es recomana demanar documentació escrita quan es faci alguna alta o baixa de contractes i fer un relat dels fets per ordenar les dades de la  reclamació.(àudio)

La Oficina Mòbil d’Informació al Consumidor es desplaça a Olèrdola cada dos mesos, combinant les seves estades entre Moja i Sant Pere Molanta.

Document Actions