La forta calor patida aquest diumenge condiciona Firamercat
dilluns 11 juliol 2016
Les temperatures màximes aquest diumenge s’han aproximat als 40 graus i això ha estat un condicionant gairebé insalvable per aquelles activitats programades a l’aire lliure que coincidien amb aquest episodi de forta calor. Firamercat, la fira d’antiguitats, artesania i articles de segona mà de Sant Pere Molanta, no ha estat l’excepció. La d’aquest diumenge era la 20a edició i de ben segur que serà recordada com l’edició més calorosa. A partir de migdia, l’escàs públic buscava ombra i evitava exposar-se a les elevades temperatures. Només durant l’esmorzar a la brasa, amb més de 400 racions servides a primera hora del matí al preu de 2€, es va notar una notable afluència de públic. L’exhibició de l’agrupació sardanista “Colla del Penedès” i “Dansaires del Penedès” del Vendrell, va comptar amb un apreciable seguiment però l’actuació posterior del grup Gatzara Country ja es va haver de fer al carrer Font-tallada i no a la plaça Bosquina perquè la calor allà era massa intensa a ple sol.
La presidenta de la Comissió Firamercat, Pilar Grimau, exposava que la forta calor ha fet que l’assistència es concentrés a primera hora del matí i que entre la quarantena de paradistes hi haguessin firaires decidissin marxar abans de la tarda.(àudio)
Firamercat habitualment se celebrava el darrer diumenge del mes de juny. Aquest 2016 coincidia amb eleccions generals i amb el pont de Sant Joan. El cap de setmana següent a Vilafranca tenia lloc el Vijazz i no es volia coincidir amb aquest esdeveniment. Per això aquest 20è Firamercat s’ha fet el 10 de juliol. I tot apunta que no es veurà cap altre Firamercat el juliol. I és que la comissió organitzadora ha pres bona nota de les dificultats que han hagut d’afrontar ubicant per aquestes dates la fira i ja anuncien que l’activitat la passaran a programar en dates prèvies a Sant Joan.(àudio)
Un altre aspecte que preveuen modificar és el format de la fira, canviant horaris però no continguts. (àudio)
Una conseqüència de la forta calor va ser que el servei de bar i la mostra de vins i caves va funcionar a un elevat ritme. També va tenir el seguiment esperat la trobada de vehicles clàssics i de competició, amb una cinquantena d’inscrits. L’espectacle “Una carretada de contes” amb Butai Produccions, va reunir a una quarantena de persones.
Dissabte, com a pròleg rellevant de Firamercat, se celebrava el sopar popular de Sant Pere. L’acte el tornava a organitzar la Societat Principal-Unió de Sant Pere Molanta i va comptar amb 104 participants.
Escolta entrevistes relacionades amb Firamercat, enregistrades per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí
11:25 del 20 de abril de 2025