Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Generalitat convoca ajuts per al pagament del lloguer a majors de 65 anys i joves fins als 35

Les sol·licituds per a majors de 65 anys es poden presentar fins el 27 de març. Per a joves el termini serà de l'11 de març al 12 d'abril. La tramitació es pot fer a Olèrdola des del Punt d’Informació d’Habitatge Municipal, ubicat a l’OAC de l’Ajuntament

dilluns 04 març 2024

 

L’Agència de l’Habitatge de Catalunya ha obert el termini de sol·licitud de dues línies d’ajuts de subvencions per al pagament del lloguer o la cessió d’ús, a persones grans de més de 65 anys o joves de fins a 35 anys inclosos. Les sol·licituds es poden tramitar també presencialment a través del Punt d’Informació d’Habitatge Municipal, situat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Olèrdola. Isabel Castillo, treballadora de l’Ajuntament d’Olèrdola responsable del Punt d’Informació, recordava que la ciutadania té a la seva disposició aquest recurs sense marxar del municipi.(àudio)

 65 anys o més

En el primer cas es pretén facilitar l’accés i la permanència en un habitatge en règim de lloguer a persones en risc d’exclusió social que tinguin 65 anys o més, que siguin titulars d’un contracte de lloguer o de cessió de l’habitatge o habitació que constitueixi el seu domicili habitual i permanent a Catalunya. El termini de presentació de sol·licituds es prolonga fins al 27 de març. Podeu consultar més informació al següent enllaç.

 Joves de fins a 35 anys

En el segon cas són subvencions per facilitar l’emancipació i el gaudi d’un habitatge o habitació en règim de lloguer o de cessió d’ús per a persones físiques, joves de 35 anys o menys en data 26/02/2024, que siguin titulars d’un contracte de lloguer o de cessió d’ús de l’habitatge o habitació que constitueixi el seu domicili habitual i permanent, en el territori de Catalunya.

El termini de presentació de sol·licituds començarà l’11 de març i es prolongarà fins al 12 d’abril. Podeu consultar més informació al següent enllaç.

 En ambdós casos els ajuts no es concedeixen per l’ordre d’arribada de les sol·licituds. Es valoraran i s’aplicaran les puntuacions dels expedients per a la seva concessió.

Entre els requisits, cal estar empadronat a l’habitatge amb anterioritat a la data de publicació de la convocatòria, i tampoc s’accepten contractes de lloguer entre persones que tinguin parentiu, entre d’altres.

Els ajuts al lloguer de la Generalitat no són lineals per tal de garantir-ne l’equitat. És a dir, no són d’una quantitat fixa sinó que s’ajusten a l’esforç que suposa per a cada persona el pagament del lloguer en funció dels ingressos, amb un màxim de 200 euros i un mínim de 20 euros al mes (250 i 20 euros, respectivament, en el cas de la convocatòria per a joves). (àudio)

També es preveu que durant aquest mes de març es convoqui una tercera línia d’ajuts per a persones majors de 35 anys i menors de 65.

Document Actions