La llibreria Abacus de Vilafranca acull aquest divendres la presentació dramatitzada de la trilogia d’Ermessenda del mogenc Josep Tort
dijous 10 abril 2025
Dins de l’activitat cultural que anuncia la proximitat de Sant Jordi, aquest divendres 11 d’abril s’ha programat a la llibreria “Abacus” de Vilafranca “Ermessenda com mai de l’han explicat”. Es tracta d’una presentació dramatitzada de la trilogia d'Ermessenda amb la presència de l'autor, el mogenc Josep Tort Miralles, i amb Ermessenda interpretada per l'actriu Marta Escudé Gómez. Així, es podrà escoltar Ermessenda i conèixer aquesta dona única, amb una forta personalitat i grans dots de govern.
A finals del segle X, Ermessenda de Carcassona arriba a Barcelona per esdevenir l'esposa de Ramon Borrell, comte de Barcelona, Girona i Osona, i, amb el temps, convertir-se en una figura cabdal en el govern dels comtats més influents de la Marca Hispànica. És una figura indispensable de la història catalana.
És una proposta per a totes les edats, on joves i adults podran viure una part molt important de la història de Catalunya, de la veu d'una de les seves grans protagonistes.
L'acte és gratuït, amb inscripció prèvia.
11:52 del 20 de abril de 2025