Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Mancomunitat Penedès-Garraf adjudica el servei de recollida de residus Porta a Porta a cinc municipis de l’Alt Penedès, incloent Olèrdola

S’implantarà tecnologia smart en els cubells, amb el propòsit d'aplicar en un futur una taxa d'escombraries més justa segons els residus que es generin

dimarts 25 gener 2022

Redació/MPG

Aquest dilluns va tenir lloc l’Assemblea de municipis de la Mancomunitat Penedès-Garraf, en què un dels punts destacats de l’ordre del dia va ser l’adjudicació del nou servei de gestió i recollida de residus porta a porta a cinc municipis de l’Alt Penedès: Sant Sadurní, Sant Quintí de Mediona, Sant Pere de Riudebitlles, Torrelavit i Olèrdola, durant un període de 8 anys.

El vicepresident de l’àrea de Gestió de Residus, Jordi Bosch, va agrair la tasca desenvolupada pels serveis tècnics de l’ens i del personal dels Ajuntaments participants per tal d’elaborar i tramitar un dels contractes de servei més importants que gestiona la Mancomunitat, amb un pressupost de més de 18 milions d’euros. També va posar èmfasi en la campanya de comunicació que es durà a terme als municipis i que el nou servei s’implementarà en pocs mesos a partir de la signatura del contracte.

Actualment Sant Sadurní, Sant Quintí de Mediona i una part del municipi d’Olèrdola recullen els residus utilitzant aquest sistema, i amb aquesta aprovació s’incorporen a la recollida porta a porta els municipis de Sant Pere de Riudebitlles i Torrelavit, i s’amplia el sistema de recollida a totes les fraccions a Sant Quintí de Mediona i a Olèrdola. Amb el nou contracte s’implantarà tecnologia smart en els cubells, el que un futur servirà per aplicar una taxa escombraries més justa segons els residus que es generin.

Tal i com ha exposat l'Ajuntament d'Olèrdola en reunions veïnals celebrades entre els mesos de novembre i desembre, el Porta a Porta a Olèrdola passarà a ampliar-se a  quatre fraccions (orgànica, rebuig, envasos i paper i cartró) en els habitatges dels tres nuclis urbans i urbanitzacions, amb la recollida en àrees tancades en els disseminats i barriades. La fracció vidre continuarà recollint-se amb contenidor al carrer.

 

Document Actions