Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La telefonia continua encapçalant la llista de queixes presentades pels consumidors

Una unitat mòbil de l’Oficina d'Informació al Consumidor ha estat aquest dimecres al matí a Olèrdola

dijous 24 gener 2013

 

Que sigui època de rebaixes també es nota en el tipus de queixes que es tramiten des de l’Oficina d’Informació al Consumidor. Molts consumidors es queixen de les dificultats que tenen per retornar productes defectuosos adquirits en rebaixes, segons explicava Rufino Manzano, tècnic del Servei de Consum de la Diputació de Barcelona. Manzano ha atès aquest dimecres al matí les queixes que els veïns d’Olèrdola li han volgut plantejar, gràcies a una nova visita al municipi de l’Oficina Mòbil d’informació al Consumidor. L’Oficina Mòil s’instal.lava des de dos quart d ’11 del matí a la una del migdia, davant el consultori mèdic de Moja. Com recorda Manzano, la presèncìa trimestral de l’Ofina Mòbil al municipi complementa el servei permanent d’atenció al consumidor que es presta cada dia des de l’Ajuntament d’Olèrdola, també de forma gratuïta.

En aquest moment de l’any es noten més queixes per productes amb defectes i reclamacions relacionades amb les rebaixes. Però tampoc hi falten les queixes sobre serveis de telefonia, una constant durant tot l’any. En aquest sentit, Rufino Manzano assenyala que sovint es detecten problemes per concretar un canvi d’operador i dificultats per assolir la baixa d’una companyia. (àudio)

Com en la resta de la demarcació de Barcelona, les reclamacions vinculades amb la telefonia encapçalen el rànquing de casos atesos a l’Oficina d’Informació al Consumidor. També són forces les tramitacions relacionades amb habitatge. Un aspecte que també s’ha de recordar des de l’Oficina és que el venedor d’un producte ha de respondre durant dos anys per la garantia de l’article que ha venut. (àudio)

Rufino Manzano recordava que no cal esperar la presència cada tres mesos de l’Oficina Mòbil. A l’Ajuntament es poden tramitar aquestes consultes i des de la Diputació es faran les gestions oportunes, amb el mínim temps possible.(àudio)

A l’Ajuntament d’Olèrdola la tramitació de queixes i consultes que s’adrecin a l’Oficina d’Informació al Consumidor de la Diputació es poden presentar, de forma gratuïta, de dilluns a divendres.

Escolta l'entrevista a Rufino Manzano, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí

Document Actions