Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Rafa Martínez reclama millores en equipaments al poble i més implicació dels veïns amb les entitats

Martínez subratlla que la feina de les entitats “fa poble” i “col.laborar i ajudar ens fa créixer com a persones”

divendres 28 juliol 2017

Rafa Martínez ha aprofitat el pregó de la Festa Major de Moja, pronunciat aquest divendres al vespre al pati de la capella de Sant Esteve, per a reclamar millores en serveis i equipaments al poble. El pregó ha inclòs també un distès i amè repàs a la trajectòria de Rafa Martínez en entitats del poble, per destacar el valor d’implicar-se en associacions perquè això “fa poble” i “col.laborar i ajudar ens fa créixer com a persones i ens fa dormir tranquils”. Aquest reclam de més suport a les entitats va ser un dels eixos principals d’un pregó que va ser llegit però, en moltes ocasions, també improvisat a partir d’un accent clarament humorístic.copy3_of_preg2.JPG

Per Martínez,en ple segle XXI,  “ja hauria d’estar resolt” a Moja poder disposar d’equipaments com un poliesportiu, una piscina o tenir una adequada cobertura de telefonia. Martínez recordava que “un poble amb potencial i recursos”, també hauria de tenir un ambulatori “més ben equipat i modern”. El pregoner va sentenciar que “no podem ser un poble de segona, de plaç fix al banc” i va reclamar que els recursos del municipi s’inverteixin“per a les necessitats del poble”.

Martínez va ironitzar que ser ell el pregoner demostraria que “no hi ha impossibles” i que “qualsevol persona pot ser pregoner si ho sóc jo”. En el tram inicial del pregó, va recordar el seu pare i va reivindicar els seus orígens humils, els bons records d’infantesa  quan la vida era  “més simple i senzilla” i va defensar que viure a Moja “li dona tranquil·litat i li relaxa”. Del seu pas pels Diables va recordar que va arribar a sumar fins a 25 anys de trajectòria a la colla, arribant a ser-ne el cap de colla. Va tenir paraules d’agraïment pel comiat que li va fer la colla i va rememorar l’organització de la 1a trobada de Diables de l’Alt Penedès, que va reunir a més de 500 Diables.

El pregoner també va relatar com , després de participar en una cursa a Berga plena d’incidents, la colla d’amics van gestar el club BTT El bressol i van començar a organitzar la Marxa BTT de Moja, que ja porta 15 edicions. Martínez va subratllar la importància de mantenir l’equip de gent i de col·laboradors que va començar a organitzar la prova  per així poder fer front a les limitacions de recorregut i normatives que han anat apareixent el pas dels anys. Martínez també va reclamar als veïns que s’involucrin més amb l’AE Moja, club del qual ell mateix va ser membre de la Junta,  i va recordar que fins la passada temporada l’equip va ser el segon més important per categoria de la comarca, després del Vilafranca. En diversos moments del pregó, Rafa Martínez també va fer una crida per a recolzar la Comissió de Festes, lloant la seva capacitat de fer “màgia”, atès que amb pocs recursos assolien organitzar una Festa Major plena d’activitats.copy3_of_preg3.JPG

Com a cloenda del pregó, es va projectar un vídeo on s’hi succeïen fotografies familiars, així com d’activitats amb les quals hi ha estat implicat Rafa Martínez, com l’arribada dels Reis, el club Btt, els Diables o el grup de K-Minades.

Escolta íntegre el pregó de Rafa Martínez clicant aquí i l'entrevista al pregoner en acabar l'acte, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí

També pots llegir el pregó escrit:

ELS MEUS RECORDS I VIVENCIES A MOJA (PREGO FESTA MAJOR 2017)

Srs. De la comissió de festes, veïns, amics, autoritats .. (Incloses les forces de l'ordre públic d'Olerdola)

Vull que les meves primeres paraules siguin d'agraïment a tots els esmentats anteriorment (especialment agraïment a la meva dona i fills pel seu suport). Gràcies per fer-me participi d'aquest honor que m'han dispensat i que mai se m'havia passat pel cap l'ésser pregoner del meu poble (Moja), i dir-vos que em vaig fer la pregunta, per què jo? el pregoner? per la qual cosa arribi a deduir que ja no hi ha impossibles i veig que pot ser-ho fins l'alcalde.

Gràcies a tots per ser aquí, inclosos els de les 5 primeres files i també a les files posteriors. (Ta too Pagao).

Començo la meva singular pregó, no és el meu fort el parlar en públic, és més, parlo molt baix, però intentaré no estendre i que s'entengui.

Sobre Moja, no vull ficar-me molt en temes polítics, però sí que he de indicar que malgrat els anys que han passat des que tinc coneixement, i que de vegades el perdo ... ..jjjj, veig que Moja ha canviat, ha tingut millores en àmbit com dels carrers, la il·luminació, places i parcs ... ..Però veig que no ha evolucionat en el sentit que segueix sense tenir hi ha infraestructures importants per a un poble d'avui dia. No tenim un pavelló, i menys cobert, no hi ha piscina cosa que qualsevol poble amb molt menys potencial que el nostre té, crec que el tema de fer un projecte d'un poliesportiu per als joves i no tan joves, cal, si o si , un ambulatori del segle XXI, que el que tenim no és el que es mereix el nostre poble.

Demano a les autoritats presents del consistori que prenguin nota i vull donar veu a la majoria del poble, que prenguin nota i facin tot el que estigui en les seves mans per posar-lo en marxa, no podem ser un municipi de 2a o de terminis fixos i el dic jo ...

Només era una puntualització que estic segur que és de suport majoritari.

Ara parlo de les meves coses ...

Vaig néixer un diumenge 19 de febrer del 67, data que confirma la meva estimada mare, encara que va haver un temps en què em confonia en el dia de tal esdeveniment, seria fallada en els inicis de la informàtica de l'època (els bolis bic).

Per a mi penso que la vida no és altra cosa que la història de vivències, records, retrobaments i també comiats (com la del meu pare que m'hagués agradat que fos aquí)

També crec que són les vinculacions amb els amics, veïns i les vinculacions organitzatives del poble (Btt, Futbol, ​​Diables, Base Olèrdola, Comissió festes, balls populars, K-Minades ... .etc) i sobre tot el relacionat amb aquests dies tan significatius de festa major.

Moja, igual que altres llocs, compta amb una llarga història, tradició i llocs emblemàtics (tot i no tenir piscina que seria lloc emblemàtic). Penso que tenim sort de viure en aquest poble, encara que mancat d'algunes equipacions i serveis com he comentat anteriorment, la realitat és que ens permet viure en una zona de les més previlejadas de la comarca.

Per tant, no hauria estat difícil per a mi, igual que suposo li haurà ocorregut als meus predecessors pregoners, el disposar d'un ampli ventall d'esdeveniments per triar el tema central d'aquest pregó, però vaig parlar de les meves vivències amb els meus amics i veïns que és el que li marca a cadascun.

Com bé saben la majoria de vostès o els que em coneixen, pertanyo a una família humil i malgrat això, crec que he tingut bona vida (es nota no?) Tinc bons records de la meva infantesa, quan em criï a casa dels avis , amb els meus pares i germans, tinc molts records i tots ells els recordo amb nostàlgia, vivíem al carrer Bonaire quan vaig néixer, si no recordo malament, crec que es digués st Vicente en aquella època.

En aquell carrer passi la meva infantesa amb la meva família, veïns, amics, ells eren els companys de jocs i aventures, tinc bons records de tots ells, Jordi, Jaume, Manel, La Eulàlia, el Artur, el Julia, el Josep Anton .. etc, jugàvem amb qualsevol cosa, sigui UN PAL, PEDRA, TERRA, PINÇA dE lA ROBA, GOMES, de qualsevol cosa d'allò més simple, ens ho passàvem bé, era una vida més simple i senzilla i utilitzaves més la imaginació (o potser és que teníem molta), també els temps han canviat i ara dónes voltes a la vida i llavors em deien que la vida dóna moltes voltes, no em va quedar clar. Però he arribat a la conclusió que abans somiava amb algun objectiu o il·lusió, i ara amb els anys crec que és millor dormir ...

Després en la meva joventut meus pares van decidir traslladar-se a viure a Vilafranca, però jo seguia tenint un peu al meu poble, mai vaig perdre la vinculació amb els meus amics, de fet cada dia era aquí, llavors fèiem les nostres tertúlies en aquesta plaça fins a les tantes. Recordo amb afecte a la Maria de cal Bado, on sortia a la nit i ens deia que calléssim que no podien dormir, ara el que no pot dormir sóc jo ... .. també en aquella època estàvem integrats en la colla dels diables, els meus amics, en Toni, Dioni, Vivi, Manolo, Namo, Martí, Martin, Manoli, Pepa, Perico, Nuri..etc recordo que no teníem cap lloc físic municipal on fer les reunions setmanals, llavors les fèiem a casa de la meva àvia ( Ca la Maria dels bessons), després amb el temps em vaig convertir en cap de colla dels diables durant una llarga temporada, l'any 1995 ja portava la colla el Rafa Urbà i juntament amb el Santi Casanellas, un mateix, Jose Luis Filter i resta de colla, organitzem l'única trobada de diables del Penedès a Moja, on van acudir més de 500 diables, va ser una de les millors trobades de l'època, el recordo com un acte que es va organitzar bé i va ser molt divertit, en a aquesta entitat dels diables vaig pertànyer fins cump lir els 25 anys a la colla, ho deixi coincidint amb el naixement dels meus fills Eric i David.

Una altra faceta de la meva vida i que m'ha marcat molt, el 2002, era una època en què ens reuníem la colla per sortir amb bici i anàvem a algunes carreres de BTT, un dia després de fer diverses sortides i com he comentat el participar en alguna cursa de la zona, l'Toni, el Vivi i jo, ens vam posar d'acord per anar a córrer 1 marxa de btt a Berga, la marxa Berga Berga, amb una distància de 60 km i un desnivell acumulat no vull ni recordar (pa veure matao), arribem els primers a la Berga, a les 6 del matí ja estàvem allà, no eren ni els que organitzaven l'esdeveniment ni els mossos fent controls ... jjj, teníem por de perdre la sortida que era a les 9 del matí, però nosaltres il·lusionats amb la cursa esperant al pàrquing a que arribés l'hora de l'esdeveniment, al final vam començar la cursa i després d'unes 6 hores pedalant, havent-me perdut i quedant destrossats. Us explico l'anècdota de la meva perduda. Aquesta organització, el tema d'avituallament (per a nosaltres botifarrada), ho feien al mig del recorregut, concretament a la plaça d'un poble o barriada, ens parem tots tres, ens vam menjar la nostra botifarra i després per no perdre el costum, fem una cafè no ?, i ens dirigim a un bar que hi havia a la plaça, anem que no estàvem molt preocupats d'arribar els primers ... jjj, jo com em costava una mica seguir el ritme del Toni i del Vivi, després de prendre el cafè, ells es van quedar una estona més, els comenti que jo anava tirant i que ja em aconseguirien, en arribar a la plaça en un carrer amb pendent, vaig veure a uns ciclistes i vaig anar darrere d'ells sense pensar-ho amb l'error que no estaven corrent la cursa i que aquest no era el circuit, em vaig adonar que em vaig sortir del recorregut quan a la part alta del poble vaig veure a uns corredors i vaig haver de tornar a retrocedir, pujar una muntanya per incorporar-me al circuit, el Toni i el Vivi, es van incorporar a la cursa i portaven una estona pedalejant a un ritme ràpid per aconseguir-me i no m'agafaven, però no sabien que jo anava bastant allunyat d'ells per la meva error en sortir-me del circuit, jo també cap el mateix per assolir-los, en definitiva que no ens trobem fins a la meta, i als tres destrossats al pàrquing, prenem unes birres i vam començar a reflexionar ASI va sorgir la idea de muntar una cursa a Moja, conclusió, no calia anar tan lluny per córrer una marxa de bicicletes, a Moja hi ha muntanyes i curriols va dir el Toni.

Llavors vam organitzar i vam plantejar el muntar un club, ens vam reunir, Perico, Toni, Namo, Vivi, Manolo, Joan Canela, al bar de la Catalina i planifiquem el crear un club de bicicletes i va ser així com es va organitzar la 1a marxa de Btt a Moja.

Això és com el que pregunta un a l'altre, ahir va amb H? i li contesta l'amic, no, i avui va amb H, li diu l'amic si, conclusió, com canvien les coses d'un dia per l'altre ... i mira si van canviar que vam fundar el club BTT El Bressol ..

Ja portem temps amb el club i vull destacar l'ajuda dels veïns i col·laboradors de la continuïtat envers l'entitat, ja portem 15 edicions, i el club compta amb els mateixos organitzadors, amics i veïns tots implicats en que segueixi any rere any, edició rere edició. Al final penso que això del club ha servit que per a tots els que organitzem l'esdeveniment, club BTT el Bressol, club gastronòmic, tots els voluntaris, consistori, etc, per a tothom, sigui un dia de convivència i on compartir una activitat en un dia de festa.

Mi conclusió és que al final això és el que realment importa, estar amb els teus veïns, amics, i tenir alguna cosa en comú alguna cosa a compartir passar una jornada divertida, això és el que la cursa de BTT ha aconseguit aquests anys.

Vull donar les Gràcies a tota aquesta gent del nostre poble que sempre respon, i això no s'oblida, a això se li diu ... col·laboració i solidaritat, també vull aprofitar aquesta oportunitat que em brinden, per demanar més col·laboració amb les entitats del poble, cal fer poble i donar-los suport és una manera de donar vida a Moja, especialment us demano col·laboració amb l'AE Moja que fa els seus 50 anys d'història i no està passant els seus millors moments actualment, us animo a fer-vos socis o tenir algun tipus de col·laboració amb ells, en el món del futbol a l'Alt Penedès, l'AE Moja competia amb el Vilafranca com a millor equip de la comarca i això dóna prestigi i orgull. Una altra entitat que també s'hauria de donar suport en la mesura que puguem i per a mi molt important, és la comissió de festes, són com mags, fan màgia amb el poc pressupost que tenen, us demano de cor, que els que pugueu us impliqueu ... .no vull avorrir més.

La paraules col·laboració, implicació, ajuda, hauríem tenir-les presents sempre, ens fa créixer com a persones i són bones per dormir més tranquils.

Benvolguts Veïns, amics, tots els presents, la Festa ha quedat pregonada. Ara ens toca gaudir de la festa major de Moja 2017.

Moltes gràcies per l'atenció i paciència prestada

Visca Sant Jaume de Moja

Visca La festa major de Moja 2017.