Sergi Bel guanya la 13a cursa de muntanya “Pujada al Castell d’Olèrdola”
dilluns 15 octubre 2012
Després de completar els 14 klòmetres del recorregut amb un temps d’una hora i 33 segons, el sadurninenc Sergi Bel, del Runersworld de Tarragona, es proclamava aquest diumenge al matí guanyador de la 13a edició de la cursa de muntanya “pujada al Castell d’Olèrdola”. Abans d’arribar, va tenir temps d’agafar en braços a la seva filla Carla, de només tres mesos, per a creuar amb ella la línea d’arribada. Per darrera de Bel va entrar en segona posició, amb un temps d’una hora i 56 segons, Carlos Antúnez; mentre que Ivan Fernández, ja amb un temps d’una hora, un minut i 52 segons, va ser el tercer.
Aquesta ha estat la primera prova que Sergi Bel ha guanyat com a corredor de muntanya. Explicava que coneixia la cursa d’haver-la fet l’any passat i considera que és molt maca de corre. Per guanyar, ja es va situar destacat al capdavant de la prova en el primer tram del recorregut. (àudio)
El primer atleta d’Olèrdola en arribar, cinquè de la general amb un temps d’una hora 2 minuts i 53 segons, ha estat el veí de Sant Miquel Jordi Fort. És el tercer any consecutiu que es proclama guanyador de la categoria local i valorava que enguany el circuit havia estat més dur, especialment per la pronunciada pujada al kilòmetre 10, a la font de l’Ametlló. (àudio)
La primera dona en creuar la línea de meta, amb una hora 13 minuts, va ser Núria Quiroga, de Sant Martí. Tal i com indicaven molts atletes, també ella valorava que la cursa havia estat molt ben organitzada.(àudio)
Entre les poques dones que van participar hi havia la veïna d’Olèrdola Pilar Gallego. Ella mateixa explicava que la prova era molt “trencacames” i destacava que li agradava participar en una activitat que es fa al poble.(àudio)
L’organització tècnica va anar a cura del club BTT “El Bressol”. Un dels seus membres,Manel Suero, explicava que les 200 inscripcions assolides era la xifra aproximada que esperaven i oferia un balanç global positiu.(àudio)
L’alcalde, Josep Tort, va seguir la prova i declarava que la cursa tornava a respirar un gran ambient. També posava l’accent en la capacitat dels organitzadors de mobilitzar a molts voluntaris per atendre tots els aspectes de la prova ,així com les ganes d’oferir un recorregut que sigui atractiu. (àudio)
La prova enguany estrenava dates de celebració. Des del club BTT “El Bressol”, però, es plantegen poder tornar de nou l’any que ve a les dates habituals de la prova, durant el mes de maig.
Com és habitual, tots els atletes van poder tenir un lot de regal, una samarreta tècnica de record i es va fer una botifarrada per a esmorzar.
Totes les classificacions es poden consultar a la web bttelbressol.com
08:00 del 09 de març de 2021