Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Suport de l’Ajuntament d’Olèrdola al Correllengua

El ple de dimarts aprovava per unanimitat una moció que recolza aquesta iniciativa de promoció de l’ús del català

dijous 06 juny 2024

El ple de l’Ajuntament d’Olèrdola ha aprovat per unanimitat aquest dimarts una moció de suport al Correllengua, la iniciativa de promoció de l’ús social del català impulsada per la Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana. L’alcaldessa, Fina Mascaró, expressava la necessitat de preservar la llengua i ho exemplificava en dues situacions : el retrocés de l’ús del català als patis de les escoles i en què l’Ajuntament va haver de demanar que s’adrecés en català la petició rebuda sobre la digitalització del Registre Civil.(àudio)

Jordi Pardo, del PSC, manifestava la necessitat d’oferir més eines per facilitar l’ús del català.(àudio)

Marian Buta, d’ERC, recordava que porta parlant català 18 dels 19 anys que porta a Catalunya “gràcies a gent que estima la llengua”.

Jordi Álvarez, d’Impulsem Olèrdola, manifestava el propòsit de fer “que cada cop es faci més forta la nostra llengua”.(àudio)

Lucas Ramírez, d’ApO, recordava que la moció de suport al Correllengua també s’havia aprovat durant tots els anys de l’anterior govern municipal.(àudio)

Informacions de les regidories

El regidor de medi natural, Jordi Pardo, informava que dimecres 12 de juny s’havia convocat al local de Sant Miquel una jornada d’autoprotecció en cas d’incendi forestal, oberta a la ciutadania i especialment adreçada a veïns d’urbanitzacions i masies.

El regidor d’esports, Marian Buta, anunciava que aquesta setmana es mantindria una reunió per afavorir el treball conjunt dels tres equips de futbol del municipi. Un dels propòsits és que els jugadors que acabin la seva etapa juvenil al Base Olèrdola puguin quedar-se al municipi i jugar al Moja o al Molanta. Buta també informava que el projecte executiu de la coberta està en exposició publica i que ara s’estava requerint la informació a l’empresa que ha de fer la substitució de la gespa del camp de futbol de Moja. Com a regidor de sanitat exposava que amb l’Àrea Bàsica s’estaven preparant xerrades per difondre l’atenció comunitària i que s’estaven tractant els problemes d’interrupció de l’atenció sanitària als consultori provocats per la manca de personal. També exposava que aviat es col·locarien cartells informatius en diferents punts del municipi, incloent la Muntanyeta, sobre tinença responsable d’animals, Buta també feia una crida a que s’informés a l’Ajuntament sobre qualsevol incidències en les colònies de gats.

Fina Mascaró, en qualitat de regidora d’ensenyament, explicava les dades provisionals de preinscripció a les escoles bressol. A l’escola Gotims de Moja s’obrirà l’aula d’I0; a l’aula d’I1 es comptarà amb 16 alumnes( 7 que promocionen i 9 de nous) , i a l’aula d’I2 hi haurà 12 alumnes (7 que promocionen i 5 noves inscripcions). A l’aula mixta de Sant Pere Molanta hi haurà 10 infants( 5 que promocionen i 5 nous).

Jordi Álvarez explicava que amb l’acord dels veïns s’havia aconseguit que la companyia distribuïdora arrangés instal·lacions elèctriques a les façanes d’habitatges dels carrers Germandat i Francesc Macià de Moja i de Sant Pere de Sant Pere Molanta. Álvarez exposava que la brigada continuava amb els seus treballs d’arranjament de voreres del municipi i que el govern municipal ja havia començat a repartir els airejadors que regala l’Ajuntament a les llars del municipi per estalviar aigua.

Sergi Martínez, regidor de joventut, recordava que fins el dia 10 de juny està obert el període d’inscripcions al Casal d’Estiu i Casal Jove, comptant ja amb una quarantena d’inscrits. Com a regidor de residus, indicava que seguia en marxa la campanya de reforç del reciclatge i anunciava que el porta a porta s’ampliarà a Viladellops, sense incrementar-se el cost del contracte. L’oposició felicitava al govern per l’anunci de la jornada d’autoprotecció i per l’extensió del porta a porta a Viladellops.

Precs i preguntes

 

A preguntes d’ApO, el govern explicava  que una subvenció rebuda en matèria de joventut es destinarà a dinamització dels espais joves i adequació dels seus equipaments. També s’exposava que quan es tingués signat el conveni sobre l’ús de l’àrea d’emergència per veïns del barri Pere Pau de Sant Pere Molanta es faria arribar a l’oposició.

Sobre el projecte de cobriment de la pista, es va aclarir a APO que les modificacions del projecte bàsic incorporades en el projecte executiu estaven motivades per una qüestió tècnica d’amidaments. També s’indicava que s’havia inclòs la recollida d’aigües i que el projecte executiu es publicaria a la web. Després de referir-se ApO a unes declaracions del regidor Marian Buta a l’emissora municipal, el secretari va exposar que el projecte bàsic no és obligatori exposar-lo públicament ,però sí el projecte executiu.

El govern també va aclarir a ApO que les places d’aparcament reservades en l’accés a la Trobada es destinen a col·laboradors i organitzadors d’actes. També es va aclarir que els regidors es pagaven les seves consumicions a la barra de la Trobada. A preguntes d’APO, la regidora de cultura, Irina Pérez, va exposar que s’havia aconseguit ampliar el percentatge de  subvencions a entitats “després d’insistir-hi molt” fins el 75% per Festes del Most i actes de Nadal perquè eren activitats que es feien arreu del municipi i així també es volia incentivar la seva realització. El govern també explicava que s’estava treballant per alleugerir la tramitació.

A pregunta d'ApO sobre l’obertura de la piscina i els tràmits per fer un local social a Daltmar, Jordi Pardo va respondre que s’estava fent un requeriment a l’empresa que gestiona la zona esportiva de Daltmar i esperaven tenir resposta ben aviat sobre l’obertura de la piscina. Pardo també va recordar  a Lucas Ramírez  que el 2015 ApO ja va proposar fer un local social a Daltmar, però després de 8 anys a l’alcaldia no s’havia fet res.

Jordi Álvarez també va exposar a ApO que es van reunir amb veïns de Can Torres, tot assenyalant que no estaven ben acabades les obres de la rasa feta per la canalització pel pas d’infraestructures de comunicacions. Requerit per ApO, el regidor d’urbanisme també exposava que s’havien mantingut ja dues reunions pels treballs del POUM a Can Trabal i que s’estava a l’espera que la Comissió d’Urbanisme de Barcelona aprovés la modificació del POUM de Daltmar.

Sobre les bandes reductores de velocitat, Álvarez va exposar que la seva ubicació s’havia fixat després de fer tests de velocitat i informes dels agents, assolint-se el propòsit que es buscava de reducció de velocitat.

Preguntat sobre el destí de la partida del pressupost per adquisició de terrenys, l’alcaldessa, Fina Mascaró,  va reservar-se donar els detalls perquè els hi agrada “tenir les coses lligades”. També es recordava a ApO que es tenia atorgada la subvenció per l’estació de sanejament a Sant Miquel, però s’estava pendent d’aclariments provinents de l’ACA.

El ple finalitzava amb la intervenció de Fina Mascaró, regidora d’educació, que explicava la celebració dimarts a les 10.00h del ple dels infants, amb alumnes de 6è de les escoles Rossend Montané i Circell que decidiran el destí de 2.000 euros del pressupost municipal.

Document Actions