Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Serveis oferts en matèria de consum

Què és una Reclamació de consum?

És una petició que fa una persona consumidora o usuària a una empresa, establiment mercantil o professional, per obtenir la reparació d’un dany, la prestació d’un servei de manera correcta, el retorn de quantitats, o la rescissió d’un contracte i/o anul·lació d’un deute. És un servei que sempre s’utilitzarà quan les gestions de reclamació fetes per l’usuari/ària hagin resultat infructuosos.

Qui ho pot tramitar?
Totes aquelles persones majors d’edat usuàries o consumidores.

Preu: 
Gratuït

Període de la sol·licitud:
Tot l’any

Com es pot tramitar?
S’han d’aportar tots aquells documents probatoris del greuge, com per exemple: factures, contractes o tota aquella documentació que pugui ser prova de vinculació contractual, com també de les gestions realitzades fins el moment en relació a la reclamació pertinent.

Temps mitjà de resolució:
Variable en funció de cada cas.

Formes de tramitació:

El servei es presta presencialment a través de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)  però cal recordar que l’Ajuntament no és qui formalment realitza la tramitació de la reclamació sinó que fa la tasca d’intermediari entre l’usuari/ària- consumidor/a que fa la reclamació i els tècnics en consum de la Diputació de Barcelona, que seran els qui procediran a la tramitació de les reclamacions d’una forma gratuïta.

Si prèviament a la visita a l'OAC vols plantejar-nos algún dubte que tinguis, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic: olerdola@olerdola.cat o bé trucant al telèfon 938903502, i el personal de l'OAC t'atendrà en tot allò que necessitis.

Personal responsable de l'àrea de Consum:

Salvi Vendrell i Isabel Castillo. (Departament de l'OAC)

 

Informació complementària sobre els serveis que la Diputació de Barcelona ofereix als ciutadans i ciutadanes a través de l'Ajuntament d'Olèrdola:

  • Informació per un millor coneixement dels drets de les persones consumidores i de les seves responsabilitats com a tals.
  • Consells per a fomentar hàbits de consum responsable i sostenible que contribueixin a la preservació del medi ambient, a la sostenibilitat econòmica i la igualtat social.
  • Recomanacions pràctiques a tenir en compte abans de fer una compra o contractar un servei.
  • Cercador de serveis públics de consum locals, juntes arbitrals de consum i associacions de consumidors.

Què no podem fer a través de l'oficina de consum?

  • No podem recomanar-te un producte, marca o servei específic en concret. Per això existeixen comparadors a Internet o estudis elaborats per associacions de consumidors.
  • Encara que t'ajudem i donem orientacions i consells sobre com gestionar una reclamació o una queixa, no podem redactar-la ni presentar-la en el teu lloc.
  • Per aquest tràmit has d’adreçar-te al teu ajuntament, consell comarcal o associació de consumidors. Gaire bé tots els ajuntaments de la província de Barcelona disposen d’un servei d’atenció al consumidor, pots consultar aquí les dades de contacte: directori de serveis públics de consum.

Recorda que els organismes de consum no són competents en les següents matèries:

  • Quan els temes a tractar no deriven d’una relació de consum.
  • Si hi ha danys i perjudicis, els quals s'han de resoldre per via judicial.
  • En cas de que el reclamat sigui un particular.
  • En situacions de relacions amb l'administració pública (impostos, sancions...).

Pots accedir a la informació relativa als següents temes a través dels enllaços que t'oferim a continuació:

Campanya “Clàusules terra”.

Mediació en consum.

Materials divulgatius.

Consells de consum.

Directori de Serveis Públics de Consum de la província de Barcelona.

Directori de Juntes Arbitrals de Consum de la província de Barcelona.

Directori d’Associacions de Consumidors declarades més representatives a Catalunya.

Document Actions