Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Informació sobre ajuts econòmics per fer front al pagament del lloguer

Informació sobre convocatòries d'ajut al lloguer

CONVOCATÒRIES EN CURS:

AJUTS AL LLOGUER ANY 2020

Requisits:

  • Tenir la residència legal a Catalunya
  • Que la unitat de convivència tingui uns ingressos suficients per poder pagar el lloguer i que no sobrepassin els límits establerts a les bases de la convocatòria (vegeu la base 5). Aquest límit no s'aplica als supòsits de víctimes de terrorisme. Per a més informació sobre el límit d'ingressos, podeu consultar el  simulador publicat  en aquest mateix tràmit o bé adreçar-vos a l'Oficina d'habitatge d'Olèrdola o del Consell Comarcal de l'Alt Penedès (En ambdós casos cal demanar cita prèvia).
  • Ser titular d'un contracte de lloguer de l'habitatge que sigui el seu domicili habitual i permanent. Cal estar-hi empadronat.
  • No pagar un lloguer mensual per l'habitatge superior a:
    • Demarcació de Barcelona: 750 euros.
  • Per a famílies nombroses i per a unitats de convivència amb algun membre amb discapacitat i barem favorable, l’import màxim de lloguer mensual pot arribar a 900 euros per tot el territori.
  • Tenir domiciliat el cobrament de la subvenció en una entitat financera.
  • Estar al corrent de pagament de les rendes en el moment de presentar la sol·licitud o bé justificar com a mínim 3 rebuts de lloguer pagats.
  • Pagar el lloguer de l’habitatge per mitjà de transferència bancària, rebut domiciliat o rebut emès per la persona administradora de la finca, com a mínim a partir del mes següent a la data de presentació de la sol·licitud.
  • No estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions de conformitat amb el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i no haver estat objecte d'un procediment de revocació d'algun dels ajuts establerts pel Reial decret 106/2018, de 9 de març, o per l'anterior Pla estatal d'habitatge, per incompliment o causa imputable a la persona sol·licitant..
  • Complir les obligacions tributàries davant l'Estat, la Generalitat i les obligacions amb la Seguretat Social. (Es comprovarà d'ofici abans de la proposta de la resolució)

Termini de presentació

El termini de presentació s'inicia el dia 28 de maig i finalitza el dia 03 de juliol del 2020, ambdós inclosos.

Documentació a presentar:

Model de sol·licitud de subvenció per al pagament del lloguer. Convocatòria 2020

Declaració responsable d'ingressos percebuts per a sol·Licitants de les subvencions per al pagament del lloguer. Convocatòria 2020

Sol·licitud de tarnsferència bancària per a pagaments a l'Agència de l'habitatge de Catalunya (àrea SEPA)

Les persones sol·licitants que no s'oposin que l'òrgan gestor pugui obtenir de forma electrònica les dades necessàries per al seguiment i control d'aquestes prestacions no caldrà que aportin la documentació corresponent a: Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), Agència Tributària de Catalunya, Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), Padró municipal corresponent, Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), Direcció General de la Policia, Direcció General del Cadastre, Tresoreria General de la Seguretat Social i Registre de la Propietat.

La documentació necessària per acreditar els requisits que es demanen a la convocatòria, llevat dels casos en què l'Administració pugui fer la consulta (marcats amb un (*), és:

  1. Documents d’identitat:
    • Document nacional d’identitat (DNI) vigent
    • Ciutadans de la Unió Europea: el certificat de registre de ciutadans de la Unió europea vigent.
    • Estrangers no comunitaris: NIE i la  targeta d’identitat d’estranger (TIE)
  2. Certificat o volant de convivència que acrediti el domicili de la persona sol·licitant i de les persones que formen la seva unitat de convivència.(*)
  3. Justificant dels ingressos de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres de la unitat de convivència en edat laboral. Segons el cas, cal acreditar-los de la manera següent:
    • Declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) corresponent al període impositiu immediatament anterior amb termini de presentació vençut en la data de presentació (any 2018), de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres que formen la unitat de convivència, i que estiguin en edat laboral.  (*)
    • Certificat d'imputacions de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT)  o el corresponent certificat de les pensions o ajuts exempts de tributació, si hi ha membres de la unitat de convivència que no estan obligats a presentar la declaració de l'IRPF.
    • En el cas de situacions excepcionals en què la persona sol·licitant o algun altre membre de la unitat de convivència hagin tingut un canvi significatiu dels ingressos respecte al període general a justificar, aportarà els ingressos actuals i ho farà per mitjà d'una declaració responsable, l'informe de vida laboral (*) i la documentació acreditativa dels ingressos.
  4. Llibre de família, si s'escau.
  5. El contracte de lloguer a nom de la persona sol·licitant, que ha d’incloure el compliment de l'obligació de l'arrendatari del pagament de la fiança a l'arrendador, de conformitat amb la normativa vigent.
    • En el cas que la persona sol·licitant que visqui a l'habitatge sigui el cònjuge de la persona titular del contracte, ha d'aportar la documentació acreditativa de l'atribució del dret d'ús sobre l'habitatge.
    • En els casos de dones víctimes de violència de gènere que, com a conseqüència d'una ordre d'allunyament o sentència judicial tinguin atribuït l'habitatge com el seu domicili habitual i permanent, se'ls podrà reconèixer el dret de cobrament de la subvenció si justifiquen que es fan càrrec del pagament del lloguer.
  6. Tots els rebuts de lloguer corresponents a l'any 2020 pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud, o bé justificar com a mínim 3 mesos. Els rebuts, a partir com a mínim del mes següent a la data de presentació de la sol·licitud han de ser per: transferència bancària, rebut domiciliat o rebut emès per l'administrador de la finca. En els rebuts ha de constar el nom de l'arrendatari, el de l'arrendador, el concepte i la mensualitat.
  7. Imprès normalitzat a nom de la persona sol·licitant amb les dades bancàries del compte on s'ha d'ingressar la subvenció.
  8. Acreditació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, en el cas de les persones amb alguna discapacitat. (*)
  9. Acreditació de la condició de víctima de violència de gènere, caldrà aportar mitjà de prova qualificat d'acord amb l'article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista.
  10. Acreditació de condició de víctima de terrorisme o d'amenaçat mitjançant la resolució del Ministeri de l'Interior corresponent o la sentència judicial ferma.
  11. Títol de família nombrosa vigent. (*)
  12. Títol de família monoparental vigent. (*)
  13. Document acreditatiu de ser persona jove ex tutelada.
  14. Documentació acreditativa de reunir les condicions per poder ser subjecte del Pla de protecció internacional a Catalunya, segons l'Acord de Govern de 28 de gener de 2014.
  15. Certificat de no tenir deute amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i l’Agència Tributària de Catalunya (ATC).(*)

En el cas, que la sol·licitud es presenti electrònicament i que inicialment,  no es pugui aportar tota la documentació, s’haurà de presentar aquesta documentació, en el termini de vint dies hàbils des de l’endemà de la presentació de la sol·licitud, sense necessitat de requeriment previ per part de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.

En tots els supòsits exposats, l'Agència de l'Habitatge de Catalunya pot sol·licitar, directament o a través de les entitats col·laboradores en la gestió d'aquestes subvencions, la documentació complementària que consideri necessària per a la resolució de l'expedient.

Formes de tramitació:

Les sol·licituds s’han de presentar preferentment de manera telemàtica. Per això, des del Servei d’Habitatge del Consell Comarcal es recomana fer una primera consulta per correu electrònic (habitatge@ccapenedes.cat)  o per telèfon (608 757 665) i després valorar si és necessari fer una visita presencial amb cita prèvia, per acabar de resoldre dubtes o fer la tramitació presencial.

  • Tramitació per Internet:

ACCÉS AL TRÀMIT DE SOL·LICITUD D'AJUT DE LLOGUER

Avís: Caldrà aportar com a documentació adjunta a la sol·licitud tota la documentació que s'especifica en l'apartat anterior, degudament signada.

  • Tramitació presencial:

 

  • Servei d'Habittge del Consell Comarcal de l'Alt Penedès (Cal demanar cita prèvia havent trucat abans al telèfon 608757665).

 Oficina d'habitatge. C/ Hermenegild Clascar, 1-3 - 08720 Vilafranca del Penedès

  • Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament en horari de dilluns a divendres de 10 a 13 hores (Cal demanar cita prèvia trucant al telèfon 938903502).

 Planta Baixa de l'Ajuntament - C/ Sindicat, 1, Moja - 08734 Olèrdola

 

Document Actions