Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Suport extern a l'Ajuntament en matèria de Consum

Oficina mòbil d'informació al consumidor

Què és la unitat mòbil d'atenció al consumidor?

La Diputació de Barcelona facilita un servei d’atenció al consumidor en aquells municipis que, per les seves dimensions, no disposen d’oficina pròpia (OMIC). Aquest servei d’atenció directa a la ciutadania es presta a través de les Unitats Mòbils d'Informació al Consumidor.

El sector elèctric encapçala el nombre de reclamacions, la substitució dels antics comptadors pels nous equips de mesura intel·ligents ha produït no poques incidències. Una altre font de conflicte han estat les penalitzacions, amb imports força elevats, imposades per les companyies distribuïdores d’electricitat per possibles casos de manipulació i frau en els comptadors substituïts.

En el sector de les telecomunicacions ha acabat per imposar-se la tendència de les grans operadores de comercialitzar en un sol producte la telefonia fixa i mòbil, l’accés a internet i els continguts audiovisuals. Campanyes molt competitives per captar nous clients amb condicions complexes, en moltes ocasions explicades d’una manera poc clara per part dels comercials, i les obligacions de permanència han estat les causes de la majoria de reclamacions. Amb una propensió a la baixa però encara molt present, cal destacar també la conflictivitat dels anomenat serveis premium en telefonia mòbil on el consumidor afirma que no ha estat conscient de la seva contractació.

El tercer sector responsable de més reclamacions i probablement el que més incidència ha tingut en l’economia de les llars pels imports reclamats, ha estat el sector financer. La sentència de 21 de desembre de 2016 del Tribunal de Justícia de la Unió Europea establint la retroactivitat plena de les clàusules terra, que incorporaven un nombre molt elevat d’hipoteques, va obligar la banca a fer front a la devolució de les quantitats indegudament cobrades des de la signatura del contracte. Aquesta i altres clàusules considerades abusives pels tribunals de justícia, juntament amb el cobrament de comissions i despeses injustificades ha estat el motiu de reclamació més habitual.

Si desitgeu rebre les notes de premsa d'aquest servei  a la vostra adreça electrònica, podeu fer-ho a través del següent enllaç

Visites de la unitat mòbil d'atenció al consumidor a Olèrdola:

Per atendre les vostres consultes i oferir-vos informació sobre temes de consum, l’Ajuntament d'Olèrdola i la Diputació de Barcelona organitzen una visita de l’oficina mòbil d’informació al consumidor.

PREVISIÓ VISITES OLÈRDOLA ANY 2019

MOJA

27/2

10.30-13

SANT PERE MOLANTA

10/4

10.30-11.30

MOJA

26/6

10.30-13

SANT PERE MOLANTA

9/9

10.30-11.30

MOJA

20/11

10.30-13

LLOC: MOJA (Davant el centre cívic La Xarxa)
LLOC: SANT PERE MOLANTA (Davant escola Rossend Montané)

Us atendran tècnics de la Diputació de Barcelona gratuïtament i de manera personalitzada en aquelles qüestions o dubtes relacionades amb l’àmbit del:

  • Consum
  • Comerç
  • Drets dels consumidors
  • Compra i/o lloguer d’habitatge
  • Serveis bancaris
  • Vehicles
  • Etiquetatge i garanties de productes
  • Serveis post-venta
  • Assegurances
  • Viatges

 

 

Document Actions