Serveis oferts en matèria de consum
Què és una Reclamació de consum?
És una petició que fa una persona consumidora o usuària a una empresa, establiment mercantil o professional, per obtenir la reparació d’un dany, la prestació d’un servei de manera correcta, el retorn de quantitats, o la rescissió d’un contracte i/o anul·lació d’un deute. És un servei que sempre s’utilitzarà quan les gestions de reclamació fetes per l’usuari/ària hagin resultat infructuosos.
Qui ho pot tramitar?
Totes aquelles persones majors d’edat usuàries o consumidores.
Preu:
Gratuït
Període de la sol·licitud:
Tot l’any
Com es pot tramitar?
S’han d’aportar tots aquells documents probatoris del greuge, com per exemple: factures, contractes o tota aquella documentació que pugui ser prova de vinculació contractual, com també de les gestions realitzades fins el moment en relació a la reclamació pertinent.
Temps mitjà de resolució:
Variable en funció de cada cas.
Formes de tramitació:
Si prèviament a la visita a l'OAC vols plantejar-nos algún dubte que tinguis, pots posar-te en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic: olerdola@olerdola.cat o bé trucant al telèfon 938903502, i el personal de l'OAC t'atendrà en tot allò que necessitis.
Personal responsable de l'àrea de Consum:
Salvi Vendrell i Isabel Castillo. (Departament de l'OAC)
Informació complementària sobre els serveis que la Diputació de Barcelona ofereix als ciutadans i ciutadanes a través de l'Ajuntament d'Olèrdola:
- Informació per un millor coneixement dels drets de les persones consumidores i de les seves responsabilitats com a tals.
- Consells per a fomentar hàbits de consum responsable i sostenible que contribueixin a la preservació del medi ambient, a la sostenibilitat econòmica i la igualtat social.
- Recomanacions pràctiques a tenir en compte abans de fer una compra o contractar un servei.
- Cercador de serveis públics de consum locals, juntes arbitrals de consum i associacions de consumidors.
Què no podem fer a través de l'oficina de consum?
- No podem recomanar-te un producte, marca o servei específic en concret. Per això existeixen comparadors a Internet o estudis elaborats per associacions de consumidors.
- Encara que t'ajudem i donem orientacions i consells sobre com gestionar una reclamació o una queixa, no podem redactar-la ni presentar-la en el teu lloc.
- Per aquest tràmit has d’adreçar-te al teu ajuntament, consell comarcal o associació de consumidors. Gaire bé tots els ajuntaments de la província de Barcelona disposen d’un servei d’atenció al consumidor, pots consultar aquí les dades de contacte: directori de serveis públics de consum.
Recorda que els organismes de consum no són competents en les següents matèries:
- Quan els temes a tractar no deriven d’una relació de consum.
- Si hi ha danys i perjudicis, els quals s'han de resoldre per via judicial.
- En cas de que el reclamat sigui un particular.
- En situacions de relacions amb l'administració pública (impostos, sancions...).
Pots accedir a la informació relativa als següents temes a través dels enllaços que t'oferim a continuació:
Directori de Serveis Públics de Consum de la província de Barcelona.
Directori de Juntes Arbitrals de Consum de la província de Barcelona.
Directori d’Associacions de Consumidors declarades més representatives a Catalunya.
23:50 del 12 de novembre de 2024