Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Colla de geganters de Moja

En Ramon i Na Josepa i Na Farigola i En Romaní.
Nucli
Moja
Horari

El juliol del 2004 la Colla de Geganters de Moja va presentar en societat el projecte de gegants que van encarregar a Dolors Sans, especialista en imatgeria popular. El diumenge  24 de setembre del 2006  es va fer la presentació oficial dels nous gegants de Moja, juntament amb els seus padrins els gegants dels Monjos, el Pla, Sant Pere Molanta, de  Vilafranca i els gegantons de l’Escola Pública Circell i de l’Escola Bressol Gotims.

La parella de gegants pertanyen a la història de l’artistocràcia local.  En Ramon de Copons, primer  marquès de Moja el 1702. Pel que fa a ella, Na Josepa Sarriera i de Copons darrer  membre de la família Copons en posseïr el títol del marquesat de Moja, morta el 1865. La nissaga dels Copons va viure al Palau Moja de les Rambles de Barcelona, actualment seu del  Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

El vestuari dels gegants és l’habitual  en què van viure. El marquès llueix un vestit habitual a la Catalunya del segle XVII i la  marquesa, un clàssic de ciutat del segle XIX.  Per reforçar el simbolisme històric el gegant llueix al pit un medalló que reprodueix la torre medieval de Moja, i la geganta porta dibuixat al ventall la façana del Palau Moja a Barcelona.

Na Farigola i Romaní, són el resultat de l’esforç de tota la comunitat educativa de l’Escola Pública Circell per tal de col·laborar en l’enriquiment folklòric i cultural del nostre poble. Sota la direcció de l’Angels Vinyals varen iniciar la seva elaboració a l’activitat extraescolar de manualitats el curs del 99.

El 18 d’abril de 2010,  Moja va ser la seu de la XII Trobada de Gegants d’Escola de Catalunya que organitzà la comunitat educativa de l’escola pública Circell de Moja amb col·laboració amb els Geganters  i l’ajuntament d’Olèrdola.


Visita'ns al

Facebook

Correu electrònic
Pàgina web
http://www.gegantersdemoja.cat
Tipus
Culturals
Image

Document Actions