Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

S’inicia a Olèrdola la recollida d’oli domèstic

La recollida de roba usada també s’amplia amb nous contenidors a Daltmar i Can Trabal

dimecres 09 gener 2013

Des d’aquest mes de gener, els olerdolencs disposen d’eines per a reciclar al municipi els olis domèstics residuals. Sota l’impuls de la regidoria de Medi Ambient, s’ha implantat un nou sistema de recollida per a reciclar els olis de cuina i els olis vegetals caducats, aprofundint així l’aposta de l’Ajunament d’Olèrdola per la separació de residus. Per facilitar aquesta recollida a tots els nuclis, s’han instal·lat als pobles i urbanitzacions un total de 9 contenidors per a la recollida d’aquests olis domèstics residuals.  A Moja els contenidors estan ubicats a l’àrea d’emergència del carrer del Camp i al carrer Rafael de Casanovas, a l’escola Circell. El contenidor que hi ha a Sant Miquel s’ha situat a l’àrea d’emergència, darrera del pàrquing de davant de l’Ajuntament. A Sant Pere Molanta els dos contenidors per reciclar els olis domèstics es troben al passeig Vila Maimona, a l’àrea d’emergència,  i al carrer Sant Roc, al costat dels contenidors de selectiva. A Daltmar es poden trobar a la deixalleria i a la zona esportiva, mentre que a Can Trabal s’ubiquen al carrer Moja, al costat dels contenidors de selectiva, i davant de la zona esportiva.

La implantació d’aquest sistema de recollida té el propòsit d’ampliar i millorar els serveis a la ciutadania, contribuir a la millora directa del medi ambient i donar cobertura a la gestió d’uns residus fins ara no valorats. I és que l’oli que es tira per la pica embussa les canonades, contamina el mar i els rius i deteriora la xarxa de sanejament. Un litre d’oli contamina un milió de litres d’aigua. Reciclar-lo permet reutilitzar-lo com a biodièsel, un combustible que produeix un 80% menys d’emissions que el petroli i és un recurs renovable.

Per reciclar l’oli cal posar-lo en qualsevol ampolla de plàstic buida. Una vegada plena i ben tancada, l’ampolla es pot dipositar en el contenidor d’olis residuals, de color taronja.

Coincidint amb l’inici de la recollida d’olis vegetals, també s’ha reforçat la recollida de roba usada, a partir de la instal·lació de nous contenidors ubicats a Daltmar i Can Trabal. Aquests contenidors són de color gris i tenen com a funció recollir, dins de bosses de plàstic degudament tancades, la roba de vestir, el calçat, la roba de llit, les mantes, tovalles o draps que ja no es facin servir

La roba recollida serà classificada , reparada i reutilitzada. El nou sistema de recollida d’olis domèstics i de roba usada es realitza amb la col·laboració d’Ekipolis. Aquestes recollides no suposen cap despesa per l’Ajuntament i el 0’7% dels beneficis que l’empresa obtingui es dedicaran a Serveis Socials de l’Ajuntament d’Olèrdola.

Olèrdola, 8 de gener de 2013

Document Actions