Comunicació prèvia d'ocupació en edificis
Estan subjecte al règim de comunicació prèvia a l’ajuntament, d’acord amb el procediment que estableix la legislació de règim local, la primera utilització i ocupació dels edificis i les construccions. La comunicació s’ha d’acompanyar de la certificació del facultatiu director que acrediti la data del finiment de les obres i del fet que aquestes s’han efectuat d’acord amb el projecte aprovat o am les modificacions posteriors i les condicions imposades, i que l’edificació està en condicions d’ésser utilitzada.
Qui ho pot tramitar?
El titular de la llicència d'obres
Preu:
Taxa urbanística: (Ordenança fiscal núm. 31, article 6, epígraf 1.2 llicències de primera ocupació:
- Per cada habitatge: 33,00€
- Per cada 200m2 o fracció de local: 33,00€
Període de la sol·licitud:
Tot l'any
Termini de resolució:
Aquest tràmit no requereix resolució.
Formes de tramitació:
Tramitació per Internet:
ACCÉS AL TRÀMIT DE SOL·LICITUD DE COMUNICACIÓ PRÈVIA D'OCUPACIÓ EN EDIFICIS
Avís: Caldrà aportar com a documentació adjunta a la sol·licitud els següents models normalitzats:
- Certificat final d’obra subscrit per tècnics competents i visats pels corresponents col·legis professionals digitalment
- Declaració responsable signada digitalment
- Fotografies (façanes, alçada, volum, cossos sortints, accessos, etc.).
- Model 902 del cadastre a efectes de l'impost de béns immobles.
- Si es tracta d’una edificació aïllada o situada en un nucli que no tingui xarxa de clavegueram, caldrà aportar documentació de la fossa sèptica instal·lada, pel tractament de les aigües residuals
- Model normalitzat d'autoliquidació degudament omplert
- Comprovant de realització de l'autoliquidació mitjançant transferència bancària.
Els números de compte on es podrà realitzar la transferència són els següents:
Banc de Sabadell ES70 0081 1676 7200 0101 5509
Caixabank,SL “la Caixa” ES08 2100 3562 28 2200012403
Tramitació presencial:
Nota: Només podran accedir a aquesta modalitat de tramitació les persones físiques; en cap cas podran fer-ho les persones jurídiques o professionals qualificats que representin a persones físiques, d'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015.
Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament en horari de dilluns a divendres de 08:00 a 14:00 hores. (Només amb cita prèvia)
Planta Baixa de l'Ajuntament - Av. Catalunya, 12 - 08734 Olèrdola
Normativa:
Ordenança municipal sobre l'ús del sòl i edificació
Impostos, taxes i preus públics
11:17 del 08 de octubre de 2024