Activitat científica “Què menjaven a la ciutat medieval?”

Aquest diumenge al Conjunt monumental, a les 11.00h. Gratuïta, dins de la Setmana de la Ciència

Foto: Jordi Nadal
Foto: Jordi Nadal

dimarts 04 novembre 2025

 

Aquest diumenge, dins de les activitats de la Setmana de la Ciència, des de la seu d’Olèrdola del Museu d'Arqueologia s’organitza una activitat científica centrada en l‘estudi de les restes de fauna al conjunt històric d'Olèrdola. Es tracta de la proposta que porta per títol  “Què menjaven a la ciutat medieval? Vine al laboratori d'Arqueozoologia i comprova-ho!"  . I és que en una excavació arqueològica es recullen els ossos, les petxines o les espines de peix. De la seva classificació i anàlisi s’extreu moltíssima informació, sobretot de les relacions entre els humans i la fauna per així apropar-nos a saber de què s’alimentaven o com subsistien. La disciplina que estudia les restes de fauna és l’Arqueozoologia.

Diumenge  de la mà d’un especialista en la matèria, el Dr. Jordi Nadal, arqueozooleg y professor de la Universitat de Barcelona, es podran saber més detalls amb exemples pràctics. És una activitat gratuïta que començarà a les 11 del matí. És imprescindible fer la reserva prèvia al tel.93 890 14 20/ 675 782 936 / mac.olerdola@gencat.cat

Amb motiu de la Setmana de la Ciència, en la que s'emmarca aquesta activitat, l'entrada al museu el diumenge 9 serà gratuïta.

T'interessa

Subscriu-te a la nostra newsletter