Compte enrere per a la millora d’El Bosquet

Les obres es preveuen iniciar el mes de setembre i faran d’aquest espai un indret de referència a Olèrdola de lleure connectat amb la natura

Fina Mascaró, portaveu del grup municipal d'ERC i regidora d'hisenda, educació, recursos humans i serveis generals, igualtat, comunicació, promoció econòmica i atenció ciutadana.
Fina Mascaró, portaveu del grup municipal d'ERC i regidora d'hisenda, educació, recursos humans i serveis generals, igualtat, comunicació, promoció econòmica i atenció ciutadana.

dijous 18 juny 2026

 

Durant el setembre es preveuen iniciar els treballs de millora de la zona d’El Bosquet de Sant Miquel, que han de convertir aquest espai públic en un indret de referència a Olèrdola del lleure connectat amb la natura. En una entrevista a Canal 20-Ràdio Olèrdola, la 2a Tinent d’Alcaldia i portaveu d’ERC, Fina Mascaró, exposava que aquesta mateixa setmana ha finalitzat el període de presentació d’ofertes per part de les empreses, previ a l’adjudicació de l’obra. Per a fer aquesta actuació l’Ajuntament compta amb una subvenció de 440.000€ provinents de la Generalitat, gràcies a un acord entre ERC i el govern català. Mascaró precisava que ,més enllà dels terminis de tramitació, l’inici dels treballs el mes de setembre s’explica per la necessitat d’adaptar les dates de plantació al moment més adequat perquè els nous espais vegetals es consolidin. (àudio)

La portaveu d’ERC assenyalava que una de les actuacions mes rellevants serà poder garantir l’accessibilitat al Bosquet, a través d’una rampa integrada en l’espai que superi la pronunciada pendent ara existent.

Més personal per millorar serveis

En la seva qualitat de regidora de recursos humans, Mascaró  feia notar durant l’entrevista que l’ampliació de personal aprovada en el darrer ple comportarà millorar serveis municipals. Es creen en una primera fase 5 llocs de treball. Un d’enginyer de categoria A1; un tècnic/a de promoció econòmica, ocupació i turisme A2 i tres administratius/ves C1. En una segona fase, ja el 2028, es creen dues places per la Brigada. En una plantilla de 40 persones , crear 7 llocs de treball suposa un augment de gairebé el 20%. En termes econòmics, la diferència anual serà de 172.000€, per bé que amb més dedicació es passaran a internalitzar tasques que ara realitzen una tècnica de turisme, un tècnic d’ocupació i un enginyer del Consell Comarcal, que tenen una part de la seva jornada assignada a Olèrdola. Mascaró destacava que aquesta aposta per millorar serveis municipals és econòmicament sostenible i no és un “caprici”. (àudio)

Mascaró feia notar que des de l’administració municipal cada vegada s’havien d’atendre més sol·licituds per part de la ciutadania i complir amb més requeriments normatius. L’augment està molt pensat i és necessari, ha indicat Mascaró, per mantenir la qualitat dels serveis que presta l’ajuntament i que s’expressa en el cas d’Olèrdola en ser l’únic ajuntament de la comarca en assolir el segell de transparència i qualitat informativa “Infoparticipa”.

Defensa del manteniment de Guala

La portaveu d’ERC també recordava l’aprovació d’una moció en el darrer ple del Consell Comarcal en suport de la plantilla de l’empresa Guala, amenaçada per un Expedient de Regulació que pot comportar l’acomiadament de 82 dels 87 treballadors. La pròpia Mascaro va defensar al plenari la moció, aprovada amb els vots favorables de tots els grups, llevat de l’abstenció del PPC. Un dels eixos de l’exposició en el plenari va ser la necessitat de defensar un Penedès que també tingui indústria de qualitat. (àudio)

Com a regidora d’educació Fina Mascaró també exposava que un any més, aprofitant les vacances lectives, estaven calendaritzat quan fer durant aquest estiu les millores en els edificis escolars que sol·liciten les direccions dels centres.

Incendi La Serreta

Preguntada sobre l’incendi d’aquest diumenge a La Serreta, produït en un indret on feia pocs dies s’havia registrat un connat d’incendi i on l’any passat també es va declarar un altre foc, Mascaró ha donat a conèixer que s’havia mantingut precisament aquesta setmana una reunió amb la representació legal de la propietat dels terrenys, en una trobada agendada abans de l’incendi de diumenge. La propietat estaria predisposada a aplicar mesures integrades a l’entorn natural que permetessin dificultar l’aparcament en l’accés a aquesta finca que dona  al terme municipal d’Olèrdola, en una solució similar a l’aplicada en la banda d’accés situada al terme municipal de Vilafranca.

Escolta l’entrevista a Fina Mascaró, realitzada per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí

Arxius Adjunts

T'interessa

Subscriu-te a la nostra newsletter