L’activitat física per a gent gran acumula més de 70 inscrits

Els exercicis dirigits és una de les activitats amb més èxit dels casals d’avis i aquest any han tingut rècord d’inscripcions

dimecres 17 setembre 2025

 

El passat 8 de setembre amb l’inici del curs escolar també es va iniciar un nou any d’activitats dirigides per a la gent gran. Es tracta d’exercicis físics adaptats que cerquen tres millores fonamentals: prevenir caigudes i millorar l’equilibri, enfortir la musculatura i mantenir la mobilitat i augmentar l’energia i reduir dolors quotidians. Amb aquests objectius, els casals d’avis de Moja i Sant Pere Molanta realitzen aquests exercicis dos cops per setmana sota la supervisió de Josep Ciércoles. (àudio)

L’instructor destaca els beneficis en el dia a dia gràcies a aquestes classes dirigides segons els comentaris que rep, assegurant que aquestes millores en la qualitat de vida dels participants li satisfan molt com a tècnic: “van més segurs pujant escales, tenen més estabilitat i equilibri i ja no tenen tants dolors, el que porta a que es mediquin menys”.(àudio)

Tot i així, reconeix la dificultat d’adaptar els exercicis de les classes amb grups tan grans i, sobretot, amb tanta diferència d’edat. A Moja el grup compta amb més de 40 participants, i a Sant Pere Molanta amb més de 30. A tots dos les edats oscil·len entre els 60 i els 80 anys.(àudio)

De totes maneres, el monitor agraeix els esforços, tant dels casals d’avis com de l’ajuntament, per trobar subvencions que ajuden en l’obtenció de materials per millorar i variar aquestes activitats.(àudio)

La gimnàstica per a gent gran es una de les activitats que més temps porta programada pels casals d’avis. Cada any el número d’inscrits és més elevat i requereix de sales més grans per poder tenir espai suficient per als exercicis. (àudio)

Les classes a Moja es fan al Local Nou , els dilluns i els dimecres, d’11 a 12; i a Sant Pere Molanta, a la Sala, els dimarts i els divendres, de dos quarts d’11 a dos quarts de 12.

Pots escoltar les entrevistes realitzades per Canal 20-Ràdio Olèrdola, en el següent enllaç.

Arxius Adjunts

Galeria d'Imatges

T'interessa

Subscriu-te a la nostra newsletter