La cercavila de la Festa Major de Moja es va fer amb fluïdesa i mostrant símptomes de renovació en els balls dels infants
Els punts d’aigua i de fruita que es van habilitar en tot el recorregut van permetre combatre la intensa calor
dilluns 29 juliol 2024
La calor i la fluïdesa van ser dos dels trets principals que dissabte al vespre van marcar la cercavila de la Festa Major de Moja, un dels actes més esperats i concorreguts de la Festa. Amb sortida i arribada des de la plaça de l’Església, en poc menys d’una hora les agrupacions locals participants van completar el recorregut fins a culminar la cercavila amb la ballada final conjunta. Diables, Drac, gegants, gegantons, gegantins, ball de bastons, capgrossos, cavallets, panderos i panderetes van exhibir entusiasme i un molt bon nivell de preparació. Entre els balls, l’ambient que es respirava era el de festa i de ganes de mostrar al poble la feina feta.
Carles Comajuncoses, un dels portadors dels gegants, destacava aquest molt bon ambient i agraïa la planificació de la comissió per haver habilitat els punts d’aigua i de fruita per combatre la calor.(àudio)
Neus Pla, de la colla dels geganters i geganteres de Moja, subratllava que en portar quatre parelles de gegants van poder disposar d’una colla de grallers. (àudio)
Des de l’associació de Balls Populars Infantils de Moja, una de les seves integrants, Anna Parellada, posava l’accent en la fluïdesa de la cercavila.(àudio)
El dia de la Cercavila és el dia més important pels balls populars. Després de realitzar-se crides i de fer tallers a l’escola, s’ha aconseguit poder reunir un reactivat grup de capgrossos amb 11 integrants i un ball de cavallets amb 18 participants.(àudio)
Escolta les entrevistes a la cercavila, realitzades per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí