L’Ajuntament rep el reconeixement d’Administració Oberta
És el “Top 2”dels ajuntaments catalans capdavanters en maduresa digital de la franja de població de 1.001 a 5.000 habitants
divendres 22 maig 2026
Per vuitè any consecutiu, l’Ajuntament d’Olèrdola ha estat un dels 83 ens locals que ha rebut el reconeixement Administració Oberta per destacar en transformació digital. En la categoria de municipis de 1.001 a 5.000 habitats, Olèrdola s’ha situat en el “Top 2” en aquesta 11a Edició dels Reconeixements, que atorga anualment el Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) per significar els ens capdavanters en transformació digital i govern obert
L’alcalde, Jordi Álvarez, ha rebut el guardó aquest dimarts a la tarda, en un de lliurament celebrat a la Sala Petita del Teatre Auditori de Granollers. L’acte ha comptat amb la presència del secretari de Telecomunicacions i transformació Digital, el martinenc Albert Tort, del vicepresident de Localret Pere Segura, de l’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell i del director gerent de l’AOC, Miquel Estapé.
Els guardons es donen a les administracions locals de Catalunya que més i millor s’estan transformant digitalment, i s'atorguen a partir dels resultats de l’Índex de Maduresa Digital mitjançant la suma ponderada d’indicadors relacionats amb el govern digital de 988 entitats locals catalanes.
Fina Mascaró, regidora de comunicació, explicava que renovar aquest reconeixement suposa “que estem fent les coses bé” i es consolida el camí fet per l’Ajuntament en maduresa digital. (àudio)
Mascaró destacava la feina feta per la plantilla de l’ajuntament i esmentava la tasca d’impuls realitzada per Salvi Vendrell, quan treballava a l’Ajuntament d’Olèrdola, i la continuació d’aquesta línia de treball amb Xavier Pera com a tècnic referent.
Fina Mascaró posava en valor que aquest reconeixement d’Administració Oberta s’afegeix al que es va assolir fa unes setmanes de transparència informativa amb el segell Infoparticipa. En els dos casos, el d’Olèrdola ha estat l’únic Ajuntament de la comarca que ha rebut el guardó.(àudio)
Xavi Pera, tècnic responsable de noves tecnologies de l’Ajuntament d’Olèrdola, destaca que rebre el reconeixement per vuitè any seguit “és un indicador de que s’està fent bé la feina”. A més, en aquesta ocasió, es rebia l’agradable sorpresa d’ascendir fins al “top 2” dins de la franja dels ajuntaments amb població similar.(àudio)
La maduresa digital comporta complir amb la llei i aplicar a l’Ajuntament sistemes que permeten millorar l’eficiència i l’eficàcia.(àudio)
Pera ha indicat que hi ha marge de millora. Entre els reptes que es planteja l’Ajuntament hi ha el d’obtenir el certificat de seguretat ENS, tot un repte per a una gran majoria d’ajuntaments. Altres àmbits que es preveuen millorar és la integració de l’arxiu electrònic amb l’arxiu de la Generalitat i millorar les automatitzacions internes per millorar feines.
Escolta les entrevistes a Fina Mascaró i a Xavi Pera, realitzades per Canal 20-Ràdio Olèrdola, clicant aquí